Se dă startul lucrărilor la primul pod rutier peste Prut după 35 de ani
Construcţia primului pod rutier peste Prut după Revoluţie va începe sâmbătă, la Ungheni, fiind parte integrantă a viitoarei autostrăzi A8 care va lega Chişinăul de Iaşi şi de Paşcani. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„Sâmbătă vom merge la Ungheni. Aici va începe, sâmbătă, construcţia ansamblului de poduri peste râul Prut. Vorbim de două poduri, câte unul pe fiecare sens. De fapt, vorbim de începerea construcţiei la primul pod peste Prut după Revoluţie. E un pas important, dar tot la fel de important e faptul că aceste poduri sunt în continuarea viitoarei autostrăzi A8 care va lega Chişinăul de Iaşi şi de Paşcani, iar mai departe va trece Carpaţii la Tg. Mureş,” a afirmat Grindeanu.
Podul de la Ungheni ar trebui să fie finalizat în 18 luni, estimându-se ca lucrările să se încheie în a doua jumătate a anului viitor. De asemenea, Grindeanu a menţionat că există încă patru poduri la stadiul de proiectare, ceea ce va duce la un total de cinci noi poduri peste Prut.
În context, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a declarat că se lucrează intens la amenajarea drumurilor tehnologice spre Prut. „Pe şantierul primului pod rutier la nivel de autostradă peste Prut, după mai mult de 60 de ani de la ultimul pod construit, respectiv Podul de Flori, se lucrează intens la amenajarea drumurilor tehnologice de acces spre Prut,” a spus Scrioşteanu.
Lucrările de construire vor începe pe 26 aprilie 2025, iar acest moment va fi marcat prin organizarea unui eveniment simbolic în oraşul Ungheni, denumit Festivalul ‘Podul de flori’, care va celebra frăţia dintre românii de pe ambele maluri ale Prutului, amintind de momentul din 1990 când aceştia au lansat flori pe apă.
Recent, România a emis autorizaţia de construire necesară pentru realizarea acestui pod rutier la nivel de autostradă, marcând astfel un moment semnificativ pentru relaţiile dintre România şi Republica Moldova.
