26 octombrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Economic

Apple rămâne liderul incontestabil în clasamentul celor mai valoroase mărci la nivel mondial!

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 15/05/2025 09:56
Radu Bălescu
Distribuie
apple si a pastrat prima pozitie in top 100 global al marcilor 68258fdebbf86
Distribuie

Apple rămâne liderul incontestabil în clasamentul celor mai valoroase mărci la nivel mondial

Compania Apple și-a păstrat, pentru al patrulea an consecutiv, prima poziție în Top 100 Global, clasamentul celor mai valoroase branduri, cu o valoare a mărcii de 1,3 trilioane de dolari, în creștere cu 28% față de anul precedent. Apple este singurul brand de un trilion de dolari din clasament și reprezintă mai mult de 12% din valoarea totală a Global Top 100.

Pe locurile următoare se află Google, cu o valoare de 944 miliarde de dolari, Microsoft – 884,8 miliarde de dolari, Amazon – 866 miliarde de dolari și NVIDIA – 509 miliarde de dolari. Kantar a lansat cea de-a 20-a ediție a BrandZ Most Valuable Global Brands, cel mai important clasament al brandurilor din lume, bazat pe percepțiile consumatorilor și performanța financiară a acestora.

Din 2006, peste 9,3 trilioane de dolari au fost adăugate la Topul 100 Global, care este acum evaluat la 10,7 trilioane de dolari. Mărcile americane reprezintă 82% din valoarea totală a Topului 100 Global, în creștere de la 63% în 2006. Totuși, o creștere a mărcilor chineze și volatilitatea cauzată de creșterea tarifelor ar putea amenința această ordine. Brandurile chineze și-au dublat valoarea în ultimii 20 de ani, reprezentând acum 6% din valoarea totală a Global Top 100, în timp ce mărcile europene reprezintă doar 7%, în scădere de la 26% în 2006.

Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ, a subliniat că, chiar și în timpul crizelor economice, cele mai valoroase mărci din lume au depășit constant S&P 500 și MSCI World Index timp de 20 de ani, ceea ce demonstrează valoarea marketingului. Un brand este cel mai valoros activ al unei companii, iar investițiile în marketing nu ar trebui reduse ca răspuns la șocurile pieței.

În afara brandurilor din SUA, s-au înregistrat câștiguri semnificative pentru Spotify din Suedia, care reintră în Top 100 Global pe poziția 76, Airtel din India, retailerul argentinian Mercado Libre, singurul brand din America Latină din clasament, retailerul spaniol Zara, care a urcat cinci poziții, până pe locul 65, și RBC din Canada, care a avut cea mai mare creștere anuală a valorii mărcii (43%) dintre toate mărcile de servicii financiare din afara SUA.

Brandurile care au revoluționat sau s-au reinventat au reprezentat aproape trei sferturi (71%) din valoarea de 9,3 trilioane de dolari creată în Top 100 Global din 2006. În 2025, printre acestea se numără Stripe și Chipotle, care au intrat în clasament pentru prima dată (pe locurile 85 și 86) și Aldi, care a fost în Top 100 Global timp de 15 din ultimii 20 de ani și se află în prezent pe locul 94.

Guerrieria a explicat că inovatorii care răspund nevoilor consumatorilor sau care le redefineasc complet sunt mărcile care remodelază fundamental Topul 100 global în ultimele două decenii, menționând exemple precum Uber, Booking.com și ChatGPT. Cele mai de succes mărci, cum ar fi Apple, Amazon, Google și Microsoft, s-au îndepărtat de mult de baza lor inițială de produse.

Rețelele sociale, precum Instagram și TikTok, au înregistrat o creștere impresionantă de 101% și, respectiv, 25%, reflectând influența continuă a acestora în modelarea obiceiurilor consumatorilor și facilitarea vânzărilor directe către consumatori (D2C).

Comerțul cu amănuntul a continuat să crească post-pandemie, cu un avans general al valorii mărcilor de 48%. Totuși, valorile mărcilor din categoriile de consumatori precum îmbrăcăminte (0%), alimente și băuturi (-1%) și îngrijire personală (-5%) au rămas stabile sau au scăzut, deși mărci precum Uniqlo, Coca-Cola și Dove își depășesc concurenții.

Sectorul de lux, unul dintre puținele sectoare care a crescut în anii de pandemie, a scăzut cu 2% în 2025, parțial din cauza cererii mai slabe din China, unde examinarea critică a afișărilor de bogăție și extravaganță a schimbat preferințele consumatorilor.

În general, Topul 100 Global a atins o valoare totală record a mărcii de 10,7 trilioane de dolari, o creștere de 29% față de anul trecut. Kantar BrandZ reprezintă o monedă globală cu care este evaluată valoarea unui brand, cuantificând contribuția capitalului de brand la performanța financiară totală.

Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent sony si ar putea scumpi produsele 68258fd8e0146 Sony ar putea să-și ajusteze prețurile în sus
Articolul următor jocurile mobile au atras mai multi bani in 2024 68258fe3463f2 „Industria jocurilor mobile a înregistrat câștiguri record în 2024”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Cele mai de succes afaceri din turism: Top 100 firme profitabile din județul Constanța

Cele mai de succes afaceri din turism: Top 100 firme profitabile din județul Constanța Trei…

26/10/2025

Maia Sandu: Provocările manipulării și dezinformării online – Lipsa unor soluții eficiente

Maia Sandu: Provocările manipulării și dezinformării online - Lipsa unor soluții eficiente Președinta Republicii Moldova,…

26/10/2025

ȘOCANT: Polițiștii Atacați în Timpul Serviciului! Un Hoț Le-a Sustras Mașina de Intervenție și a Fugit în Alt Județ!

ȘOCANT: Polițiștii Atacați în Timpul Serviciului! Un incident incredibil a avut loc pe 26 octombrie…

26/10/2025

Volodimir Zelenski: „Ucraina este gata să reziste încă doi-trei ani”

Ucraina este pregătită să reziste încă doi-trei ani Într-un interviu recent, premierul polonez Donald Tusk…

26/10/2025

Fostul procuror DNA din Constanța, Constantin Conortos, solicită mutarea! Descoperă destinația dorită de magistrat!

Fostul procuror DNA din Constanța, Constantin Conortos, solicită mutarea Constantin Conortos, fost procuror în cadrul…

26/10/2025

S-ar putea să vă placă și

flixbus extinde reteaua prin curse zilnice catre noi destinatii preferate de romani 684aa9116c029
Economic

FlixBus își lărgește orizonturile: noi rute zilnice spre destinațiile îndrăgite de români!

Moderator Radu Bălescu
fotovideo umbrarescu a adus aproape 200 muncitori la tunelurile pentru ursi 6812230604997
Economic

Umbrărescu mobilizează aproape 200 de muncitori pentru „Tunelurile destinate urșilor”

Moderator Radu Bălescu
video nava sotilor ceausescu se vinde la fier vechi pretul de pornire este de 18 000 de euro 6823274e17ce8
Economic

Vaporul familiei Ceaușescu, scos la licitație pentru doar 18.000 de euro!

Moderator Radu Bălescu
boc solutie in forta dupa decizia ccr de secretizare a declaratiilor de avere schimbi majoritatea la curtea constitutionala si schimbi decizia 6839b34193c2d
Economic

Boc propune o abordare fermă după hotărârea CCR de a confidențializa declarațiile de avere: Modifici majoritatea la Curtea Constituțională și schimbi soarta!

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?