YouTube intensifică bătălia împotriva utilizatorilor care ascund publicitatea
Lupta dintre YouTube și utilizatorii care refuză să plătească pentru abonamente a ajuns într-o nouă etapă, caracterizată prin măsuri de restricție a experienței acestora. Platforma îngreunează încărcarea clipurilor video pentru utilizatorii care folosesc instrumente de blocare a reclamelor, aceștia fiind nevoiți să aștepte un ecran negru, similar cu durata unei reclame, înainte ca filmarea să înceapă.
Într-o pagină de suport tehnic, YouTube sugerează utilizatorilor să verifice extensiile de blocare a reclamelor, pe care le consideră vinovate pentru problemele întâmpinate, sau să acceseze platforma în modul incognito al browser-ului, cu extensiile dezactivate. Aceasta reprezintă o nouă strategie a companiei de a contracara utilizatorii care blochează reclamele, după ce anterior, diferite piedici impuse au fost depășite de dezvoltatorii acestor instrumente.
Reclamele de pe YouTube nu doar că aduc venituri directe platformei, dar au și rolul de a încuraja utilizatorii să opteze pentru un abonament plătit, pentru a scăpa de ele. YouTube este nemulțumită de blocarea reclamelor nu doar din cauza impactului financiar direct, ci și pentru că aceasta afectează eficiența strategiei de a determina utilizatorii să plătească pentru abonamentele deja majorate de mai multe ori.
