Umbrărescu își desfășoară activitatea cu 400 de muncitori pe Autostrada Bucureștiului. Care este termenul de finalizare?
Ritm bun de lucru pe șantierul lotului 4 al A0 Nord. Antreprenorul UMB Spedition este mobilizat în șantier cu 400 de muncitori și 180 de utilaje, iar stadiul fizic pe întreg șantierul (4,47 km) este de 67%, conform autorităților. Cea mai dificilă structură de pe acest lot este podul peste lacul Cernica, cu o lungime de 1274 m, situat într-o arie protejată, conform Acordului de Mediu emis în martie 2024. La pod s-au terminat de forat piloții, iar săptămâna viitoare vor fi finalizate și radierele.
În prezent, se lucrează la umpluturi de pământ și balast la culeele de la pasajul peste DJ301, șanțuri și rigole, precum și armare, cofrare plăci beton și montare lisă parapet la pasajul peste CF. Dacă antreprenorul va menține mobilizarea și ritmul actual, lucrările ar putea fi finalizate în această toamnă, mai devreme decât termenul contractual prevăzut pentru februarie 2026.
Valoarea contractului este de 312,63 milioane de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare provine din Programul Transport (PT). De asemenea, au început lucrările de aplicare a marcajelor rutiere pe lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, iar lucrările de semnalizare rutieră verticală sunt în desfășurare. Este din ce în ce mai clar că este posibilă darea în trafic a acestui lot până la sfârșitul lunii mai.
Lucrările la Autostrada Bucureștiului vor fi finalizate pe parcursul acestui an, respectiv până în luna decembrie, etapizat. Recent, au început lucrările de forare a primului pilot din cei 300 aferenți pasajului peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, pasaj cu o lungime de 650 m.
Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Având în vedere mobilizarea antreprenorului, este estimat ca acest lot să fie finalizat până la sfârșitul anului viitor. Acest lot, deși cel mai mic ca lungime (4,47 km), este cel mai dificil din cauza podului care traversează lacul Cernica.
Lotul 4 al A0 Nord va asigura conexiunea semi-inelului nordic al A0 cu A2 (autostrada București – Constanța). Mobilizarea pe șantier este foarte bună, cu 350 de muncitori și 150 de utilaje prezente, iar lucrările avansează rapid, inclusiv la podul peste lacul Cernica, unde au fost forați, armați și turnați 505 piloți din totalul de 537.
