Reasfaltare repetată: Podul suspendat de la Brăila, o lucrare făcută pe fugă
Sunt noi restricții de circulație pe podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila. Motivul: sensul de mers spre Tulcea este reasfaltat, utilizând o formulă nouă de asfalt, similară cu cea folosită anul trecut pe ruta opusă, care a rezistat iarna trecută. În doar doi ani de la inaugurare, constructorul a fost nevoit să repare asfaltul pentru a cincea oară.
Podul, supranumit „Golden Gate-ul de România”, a fost inaugurat în luna iulie 2023, însă primele probleme legate de asfalt au apărut rapid. Asfaltul a început să se crape și a prezentat denivelări, provocând daune vehiculelor care traversau podul. De la inaugurare, au avut loc patru intervenții de reparație.
Un șofer a declarat: „E treabă de mântuială!” și a adăugat că sunt niște bani și investiții importante. În luna octombrie 2024, sensul Tulcea – Brăila a fost închis timp de două luni pentru reparații. Constructorul a refăcut aproximativ 2 kilometri de drum cu un asfalt diferit, considerat mai rezistent.
Dana Costache, jurnalist, a informat că traficul pe sensul Brăila – Tulcea este deviat pe sensul opus, iar muncitorii lucrează la reasfaltarea căii rutiere. Se estimează că, până la jumătatea lunii iunie, toate restricțiile pe pod vor fi ridicate, conform companiei naționale de drumuri.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a menționat că întregul pod va rămâne sub monitorizare pentru a evalua comportamentul noii formule asfaltice și a exprimat speranța că nu vor mai apărea deteriorări. După aceasta, se va discuta cu constructorul pentru a începe procedurile de recepție a întregului obiectiv, inclusiv drumurile de legătură.
Pentru „Golden Gate-ul de România” s-au cheltuit peste 500 de milioane de euro.
