La Cocoș dă start unei noi aventuri: De la zboruri comerciale la călătorii interstelare!
Retailerul român „La Cocoș”, care urmează să fie preluat de grupul german Schwarz, deținătorul Lidl și Kaufland, continuă expansiunea prin deschiderea unui nou magazin în centrul comercial Supernova din Pitești. Compania a demarat o campanie de recrutare, oferind salarii brute de până la 7.500 lei pe lună, la care se adaugă tichete de masă.
Recrutările vizează atât posturi pentru vânzători și casieri, cât și pentru personal administrativ și logistic. În prezent, lanțul de retail operează în județele Argeș, Dâmbovița și Prahova.
Iulian Nica, fondatorul lanțului de supermarketuri La Cocoș, a declarat că, odată cu preluarea de către grupul german Schwarz, compania va face tranziția de la „avionul de linie” la o „navetă spațială”, simbolizând o viteză de scalare de 30 de ori mai mare. Nica a subliniat intenția de a extinde brandul și în afara României.
După primirea investiției de la BERD și două fonduri de investiții, planul este de a crește afacerile de la 1 miliard lei la 1 miliard euro. Grupul german va prelua 70% din acțiunile companiei, iar Nica va păstra 30% și va rămâne la conducerea companiei pentru a dezvolta conceptul de magazin autentic românesc atât în România, cât și în Europa.
“Am deosebita plăcere să vă anunț că La Cocoș va deveni parte a Grupului Schwarz. Este o reală mândrie și o recunoaștere a muncii, dedicării și performanței noastre”, a declarat Nica. Această tranzacție nu este doar o simplă preluare, ci un parteneriat strategic menit să extindă și să consolideze conceptul La Cocoș, transformându-l într-un reper internațional.
Angajații și conducerea companiei vor rămâne în cadrul acesteia. În septembrie 2024, BERD a anunțat o investiție de capital de până la 15 milioane de euro pentru achiziția pachetului majoritar de acțiuni la La Cocoș. Fondatorul va păstra un pachet minoritar și va continua să conducă compania.
Modelul de afaceri Hypercash al companiei La Cocoș, care operează în prezent patru mari magazine, a avut un mare succes în România, caracterizându-se prin suprafețe mari de vânzare și un sortiment limitat de produse. Companiile din cadrul Grupului Schwarz intenționează să extindă modelul împreună cu actuala conducere din România.
La Cocoș a raportat vânzări de 236,5 milioane de euro (1,2 miliarde lei) pentru anul 2024, cu 20% mai mari față de 2023, devenind cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar. Estimările arată că în 2025 vor depăși vânzările de 300 de milioane de euro.
Retailerul se extinde cu un nou hipermarket în Pitești, în centrul comercial Supernova, care va lua locul hipermarketului Carrefour. Deschiderea oficială a magazinului este așteptată la sfârșitul verii, cel târziu până pe 15 septembrie 2025.
Planul de extindere pentru 2025 include deschiderea a încă trei magazine: Craiova, în fosta locație PIC, estimată pentru începutul lunii august; Pitești, în Supernova, estimată pentru finalul lunii august; și Arad, în fosta locație Remarkt, programată pentru sfârșitul lunii septembrie.
În martie, au fost numiți noi administratori din partea investitorilor BERD, CEECAT și Morphosis Capital. La Cocoș, fondat de familia Nica, își propune să ajungă la rulaje de 1 miliard de euro și cel puțin 15 magazine la nivel național până în 2030.
