26 octombrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Economic

Gigantii energetici din SUA solicită o excepție de la strategia lui Trump pentru transportul LNG cu nave fabricate pe teritoriul american

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 08/05/2025 15:10
Radu Bălescu
Distribuie
companiile energetice americane cer scutire de la planul lui trump privind transportul de lng pe nave construite in sua 681c9e98d9004
Distribuie

Gigantii energetici din SUA solicită o excepție de la strategia lui Trump pentru transportul LNG cu nave fabricate pe teritoriul american

Grupuri din sectorul energetic al SUA cer administrației președintelui Donald Trump să scutească transportatorii de gaz natural lichefiat (LNG) de la noua regulă care impune exportatorilor să folosească un procent din nave fabricate în SUA. Această inițiativă face parte dintr-o strategie mai amplă de revitalizare a industriei navale americane.

SUA este cel mai mare exportator de LNG din lume, cu exporturi anuale în valoare de 34 de miliarde de dolari, iar administrația Trump a susținut constant acest sector în contextul promovării ”supremației energetice americane.

Pe 17 aprilie, Reprezentantul SUA pentru Comerț (USTR) a anunțat că, începând cu aprilie 2028, 1% din exporturi vor trebui să fie realizate pe nave construite în SUA, iar acest procent va crește la 15% până în aprilie 2047. Această decizie a surprins industria, care se teme că măsura va dezavantaja companiile americane în fața concurenților internaționali, având în vedere că SUA nu dispune de suficiente nave conform cerințelor.

Institutul American al Petrolului (API) a avertizat că lipsa infrastructurii navale va face imposibilă respectarea cerințelor impuse. Mike Sommers, CEO al API, a declarat că această politică contracarează progresele realizate de administrația Trump în sprijinul exporturilor de LNG.

Exportatorii care nu se conformează noilor cerințe riscă să își piardă licențele, deși regula se aplică la nivel de industrie și nu ia în considerare faptul că majoritatea companiilor nu dețin sau nu controlează navele necesare. Sommers a adăugat că acești exportatori au un control minim asupra posibilității de a respecta cerințele, dar suportă totuși consecințele nerespectării acestora.

Pe plan global, există 792 de nave LNG operaționale, dintre care 703 sunt din Coreea de Sud și Japonia, 58 din China, iar SUA a construit doar cinci, toate din anii 1970 și acum scoase din uz. SUA are doar două șantiere navale capabile să construiască astfel de nave, iar un singur transportator ar dura până la cinci ani pentru a fi finalizat.

API solicită, de asemenea, excluderea exporturilor de petrol și produse rafinate de la aceste cerințe, așa cum au fost exceptate în cazul tarifelor vamale. Reprezentanții USTR nu au comentat imediat pe marginea acestei solicitări, însă reglementarea face parte dintr-o inițiativă mai amplă destinată contracarării influenței comerciale și militare a Chinei pe rutele maritime globale.

Operatorii de transport auto așteaptă, de asemenea, posibile scutiri de la noile taxe portuare anunțate pe 17 aprilie, care afectează toate navele construite în străinătate.

Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent reorganizare la ministerul energiei burduja a anuntat masurile aprobate reduceri salariale de 25 mai putine functii de conducere 681c9e93f320c Transformări majore în Ministerul Energiei: Burduja dezvăluie măsurile adoptate, inclusiv tăieri salariale de 25% și reducerea numărului de poziții de conducere.
Articolul următor auchan va inchide 25 de supermarketuri in spania si va desfiinta peste 700 de locuri de munca 681c9e9d4f63d Auchan își va reduce prezența în Spania, închizând 25 de magazine și afectând peste 700 de angajați
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Alex Marquez a strălucit la Marele Premiu al Malazei!

Alex Marquez a strălucit la Marele Premiu al Malazei Pilotul spaniol Alex Marquez, de la…

26/10/2025

Previziuni meteorologice pentru mâine în Dobrogea: Ploi ușoare în Constanța și Tulcea, iar ninsoarea își va face simțită prezența în anumite zone!

Previziuni meteorologice pentru mâine în Dobrogea Mâine, 27 octombrie 2025, vremea în Dobrogea va fi…

26/10/2025

Aston Villa vs. Manchester City, astăzi la 16:00! Componențe posibile și șanse de pariu | Insight-ul lui Dan Chilom

Aston Villa vs. Manchester City, astăzi la 16:00! Manchester City nu a mai pierdut din…

26/10/2025

Descoperă rețeta de ciorbă de pește din Sulina, dezvăluită de maestrul Paul Frangeti, pescar cu 25 de ani de tradiție în spate!

Descoperă rețeta de ciorbă de pește din Sulina În inima Deltei Dunării, la Sulina, unde…

26/10/2025

SFÂRȘIT DE SEZON PENTRU JUCĂTORUL FARULUI: Accidentare gravă cu capul spart și claviculă fisurată – „Intervenția chirurgicală este programată pentru mâine!”

SFÂRȘIT DE SEZON PENTRU IONUȚ COJOCARU Duelul dintre CFR Cluj și Farul Constanța s-a încheiat…

26/10/2025

S-ar putea să vă placă și

isarescu fiecare om poate sa imbatraneasca cum ii place dar unii prea au luat o aiurea asa vad numai conspiratii discursul asta public nu da sentimentul ca suntem o tara serioasa 682c9950e7a4e
Economic

Isărescu: Fiecare persoană are dreptul să-și trăiască îmbătrânirea în stilul propriu, dar unii s-au pierdut în teorii conspiraționiste. Mesajul ăsta public nu reflectă seriozitatea națiunii noastre!

Moderator Radu Bălescu
romania printre tarile membre ue cu cel mai ridicat deficit guvernamental 680772cba3be1
Economic

România, în fruntea țărilor din UE cu un deficit bugetar alarmant

Moderator Radu Bălescu
productia auto din marea britanie la cel mai scazut nivel din 1949 tarifele impuse de trump lovesc puternic industria 685f81bd0b53b
Economic

Industria auto britanică, în criză: Cele mai reduse cifre din 1949 din cauza tarifelor impuse de Trump

Moderator Radu Bălescu
video de ce nu au romanii oferte de energie cu tarif diferentiat pe ore mai ieftin cand e consum mic mai scump la orele de varf 68dd84b04e878
Economic

De ce românii nu beneficiază de tarife energetice variabile: prețuri mai reduse în perioadele de consum scăzut și costuri mai ridicate în orele de vârf.

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?