Campari din Italia își cedă brandurile Cinzano și Frattina
Grupul italian de băuturi spirtoase Campari a anunțat că a ajuns la un acord de vânzare a brandurilor Cinzano (vermut) și Frattina (grappa) către rivalul local Caffo Group 1915, pentru suma de 100 de milioane de euro (aproximativ 117 milioane de dolari).
Cinzano, fondat în 1757 și cunoscut în special ca aperitiv, a fost achiziționat de Campari în 1999. Frattina, care produce în principal grappa și vinuri spumante, a intrat în portofoliul Campari în urma unei achiziții din 2014.
Noul CEO al Campari, Simon Hunt, a declarat că tranzacția reprezintă un pas important în strategia de eficientizare a portofoliului prin vânzări de active, permițându-le să se concentreze mai bine resursele comerciale și de marketing asupra mărcilor esențiale.
În anul 2024, brandurile Cinzano și Frattina au reprezentat aproximativ 2% din vânzările nete totale ale Campari, însumând 75 de milioane de euro. Tranzacția urmează să fie finalizată până la sfârșitul anului 2025, iar Mediobanca a acționat în calitate de consilier financiar în cadrul acordului.
