26 octombrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Economic

Apple rămâne liderul incontestabil în clasamentul celor mai valoroase mărci la nivel mondial!

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 15/05/2025 09:56
Radu Bălescu
Distribuie
apple si a pastrat prima pozitie in top 100 global al marcilor 68258fdebbf86
Distribuie

Apple rămâne liderul incontestabil în clasamentul celor mai valoroase mărci la nivel mondial

Compania Apple și-a păstrat, pentru al patrulea an consecutiv, prima poziție în Top 100 Global, clasamentul celor mai valoroase branduri, cu o valoare a mărcii de 1,3 trilioane de dolari, în creștere cu 28% față de anul precedent. Apple este singurul brand de un trilion de dolari din clasament și reprezintă mai mult de 12% din valoarea totală a Global Top 100.

Pe locurile următoare se află Google, cu o valoare de 944 miliarde de dolari, Microsoft – 884,8 miliarde de dolari, Amazon – 866 miliarde de dolari și NVIDIA – 509 miliarde de dolari. Kantar a lansat cea de-a 20-a ediție a BrandZ Most Valuable Global Brands, cel mai important clasament al brandurilor din lume, bazat pe percepțiile consumatorilor și performanța financiară a acestora.

Din 2006, peste 9,3 trilioane de dolari au fost adăugate la Topul 100 Global, care este acum evaluat la 10,7 trilioane de dolari. Mărcile americane reprezintă 82% din valoarea totală a Topului 100 Global, în creștere de la 63% în 2006. Totuși, o creștere a mărcilor chineze și volatilitatea cauzată de creșterea tarifelor ar putea amenința această ordine. Brandurile chineze și-au dublat valoarea în ultimii 20 de ani, reprezentând acum 6% din valoarea totală a Global Top 100, în timp ce mărcile europene reprezintă doar 7%, în scădere de la 26% în 2006.

Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ, a subliniat că, chiar și în timpul crizelor economice, cele mai valoroase mărci din lume au depășit constant S&P 500 și MSCI World Index timp de 20 de ani, ceea ce demonstrează valoarea marketingului. Un brand este cel mai valoros activ al unei companii, iar investițiile în marketing nu ar trebui reduse ca răspuns la șocurile pieței.

În afara brandurilor din SUA, s-au înregistrat câștiguri semnificative pentru Spotify din Suedia, care reintră în Top 100 Global pe poziția 76, Airtel din India, retailerul argentinian Mercado Libre, singurul brand din America Latină din clasament, retailerul spaniol Zara, care a urcat cinci poziții, până pe locul 65, și RBC din Canada, care a avut cea mai mare creștere anuală a valorii mărcii (43%) dintre toate mărcile de servicii financiare din afara SUA.

Brandurile care au revoluționat sau s-au reinventat au reprezentat aproape trei sferturi (71%) din valoarea de 9,3 trilioane de dolari creată în Top 100 Global din 2006. În 2025, printre acestea se numără Stripe și Chipotle, care au intrat în clasament pentru prima dată (pe locurile 85 și 86) și Aldi, care a fost în Top 100 Global timp de 15 din ultimii 20 de ani și se află în prezent pe locul 94.

Guerrieria a explicat că inovatorii care răspund nevoilor consumatorilor sau care le redefineasc complet sunt mărcile care remodelază fundamental Topul 100 global în ultimele două decenii, menționând exemple precum Uber, Booking.com și ChatGPT. Cele mai de succes mărci, cum ar fi Apple, Amazon, Google și Microsoft, s-au îndepărtat de mult de baza lor inițială de produse.

Rețelele sociale, precum Instagram și TikTok, au înregistrat o creștere impresionantă de 101% și, respectiv, 25%, reflectând influența continuă a acestora în modelarea obiceiurilor consumatorilor și facilitarea vânzărilor directe către consumatori (D2C).

Comerțul cu amănuntul a continuat să crească post-pandemie, cu un avans general al valorii mărcilor de 48%. Totuși, valorile mărcilor din categoriile de consumatori precum îmbrăcăminte (0%), alimente și băuturi (-1%) și îngrijire personală (-5%) au rămas stabile sau au scăzut, deși mărci precum Uniqlo, Coca-Cola și Dove își depășesc concurenții.

Sectorul de lux, unul dintre puținele sectoare care a crescut în anii de pandemie, a scăzut cu 2% în 2025, parțial din cauza cererii mai slabe din China, unde examinarea critică a afișărilor de bogăție și extravaganță a schimbat preferințele consumatorilor.

În general, Topul 100 Global a atins o valoare totală record a mărcii de 10,7 trilioane de dolari, o creștere de 29% față de anul trecut. Kantar BrandZ reprezintă o monedă globală cu care este evaluată valoarea unui brand, cuantificând contribuția capitalului de brand la performanța financiară totală.

Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent sony si ar putea scumpi produsele 68258fd8e0146 Sony ar putea să-și ajusteze prețurile în sus
Articolul următor jocurile mobile au atras mai multi bani in 2024 68258fe3463f2 „Industria jocurilor mobile a înregistrat câștiguri record în 2024”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

Alertă de Știri: Împușcături în Capitală – Un bărbat a folosit un pistol airsoft în Sectorul 6

Alertă de Știri: Împușcături în Capitală - Un bărbat a folosit un pistol airsoft în…

26/10/2025

Proiectul educațional „Navigator – Descoperitorii Dunării”, ediția 2025, care s-a desfășurat în Cernavodă, Topalu și Seimeni, își încheie călătoria! Află când va avea loc ceremonia de închidere!

Proiectul educațional „Navigator – Exploratorii Dunării” își încheie călătoria Proiectul educațional „Navigator – Exploratorii Dunării“,…

26/10/2025

Șucu în fața alegerii: Genoa sau Rapid? Ce spun italienii despre antreprenorul român!

Șucu în fața alegerii: Genoa sau Rapid? Genoa a suferit o nouă înfrângere în Serie…

26/10/2025

Râsete și zâmbete: Băiețelul lui Nicușor Dan strălucește la deschiderea Catedralei Naționale!

Râsete și zâmbete: Băiețelul lui Nicușor Dan strălucește la deschiderea Catedralei Naționale! Președintele Nicușor Dan…

26/10/2025

Maia Sandu afirmă că Moldova este pregătită să se alăture Uniunii Europene: Următoarea fază este împiedicată de opoziția Ungariei.

Republica Moldova este pregătită să se alăture Uniunii Europene Preşedinta Republicii Moldova, Maia Sandu, a…

26/10/2025

S-ar putea să vă placă și

pasionatii de ceasuri de lux au facut achizitii masive de ceasuri rolex second hand inainte de posibila intrare in vigoare a tarifelor lui trump 6839a538be589
Economic

„Entuziaștii ceasurilor de lux au dat iama în achizițiile de Rolex-uri second-hand înainte de posibilele taxe impuse de Trump”

Moderator Radu Bălescu
mediul de afaceri semnaleaza deteriorarea climatului economic companiile au fost nevoite sa gestioneze provocari si crize succesive 6824753393f4c
Economic

Afaceri în dificultate: Companiile se confruntă cu un climat economic tot mai instabil, plin de provocări și crize continue.

Moderator Radu Bălescu
anunt decizie istorica pentru universitatile americane 68440e10750e0
Economic

ANUNȚ: O hotărâre revoluționară pentru instituțiile de învățământ superior din SUA

Moderator Radu Bălescu
asociatia prosumatorilor propune guvernului cinci masuri pentru reducerea facturilor la energie 68b5531755121
Economic

Asociația Prosumatorilor sugerează Guvernului cinci soluții pentru diminuarea cheltuielilor energetice

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?