Revoluția mașinilor chinezești în testele EuroNCAP
Organizația EuroNCAP a testat recent un pachet de automobile produse în China, împreună cu două modele europene. Toate au obținut punctajul maxim de 5 stele, dar scorurile detaliate din spatele acestei evaluări arată diferențe semnificative la fiecare capitol de siguranță.
Cele mai bune rezultate au fost obținute de Polestar 3, cel mai nou model al mărcii cu rădăcini suedeze, susținută de Volvo și Geely. Polestar 3 a reușit să obțină cel mai mare scor din istoria EuroNCAP pentru protecția copiilor, aproape de un scor perfect. SUV-ul a obținut 93% pentru protecția pasagerilor copii, cu rezultate bune pentru ambele tipuri de manechine simulate (un copil de 6 ani și un copil de 10 ani). De asemenea, a obținut 90% pentru protecția adulților, 79% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumului (pietoni și bicicliști) și 83% pentru sistemele de asistență.
Un alt SUV produs în China, BYD Sealion 7, a obținut scoruri mai mici, dar s-a încadrat în standardele necesare pentru cele 5 stele. Scorul pentru ocupanții adulți a fost de 87%, iar pentru copii a fost de 93%, același cu cel al Polestar 3. La capitolele pietoni și asistență de siguranță, scorurile au fost de 76% și, respectiv, 79%.
Geely a mai testat un automobil, EX5, care a trecut testul cu peste 80% la toate capitolele, demonstrând că apartenența la un grup asigură accesul la tehnologie avansată. SUV-ul Geely a obținut un loc 1 la protecția utilizatorilor vulnerabili, cu 83%, și a atins scorul maxim la sistemele de asistență.
Jaecoo 7 PHEV, produs de grupul Chery, a avut scoruri mai mici, dar a justificat cele 5 stele primite. Hongqi E-HS9 a obținut 5 stele, dar a avut probleme la airbag-uri în timpul testului de impact frontal, ce au fost remediate ulterior.
Modelele europene testate, Audi A6 și Cupra Terramar, au obținut scoruri bune, comparabile cu cele ale rivalilor chinezi, însă sistemele de asistență au arătat unele minusuri, cu note între 70 și 80 de procente.
Testele Euro NCAP ajută consumatorii să navigheze mai ușor în deciziile de cumpărare, într-o piață din ce în ce mai competitivă. Mărcile chineze dezvoltă și lansează noi modele într-un ritm accelerat, multe dintre ele obținând maximum cinci stele în evaluările de siguranță. Totuși, problemele descoperite sugerează posibile neajunsuri în producție, care trebuie adresate pentru a menține standardele de siguranță din Europa.
EuroNCAP a anunțat că, de anul viitor, va modifica modul de evaluare a siguranței pentru automobilele vândute în Europa, menținând punctajul de 5 stele ca principal indicator al performanței de siguranță.
