Transformarea călătoriei cu avionul
Legitimația de îmbarcare și obligația check-in-ului vor fi eliminate din procedurile necesare călătoriilor cu avionul, conform planurilor de revizuire a industriei aviatice, marcând cea mai mare transformare din domeniu din ultimii 50 de ani. În următorii „doi-trei ani”, pasagerii vor putea încărca pașapoartele pe telefoanele mobile și vor putea trece prin aeroporturi folosindu-și doar fața pentru verificarea identității.
Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), organismul ONU responsabil cu politica în domeniu, abrogă normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene, introducând o nouă „legitimație de călătorie digitală”. Aceasta va permite stocarea informațiilor din pașaport pe dispozitive electronice personale, facilitând astfel călătoriile. Check-in-ul online sau la aeroport va deveni obsolet, iar pasagerii vor putea descărca un „permis de călătorie” pe telefon atunci când rezervă un zbor, acesta fiind actualizat automat în cazul modificărilor.
Fără check-in, companiile aeriene vor fi alertate cu privire la intenția unui pasager de a zbura atunci când acesta ajunge la aeroport și i se scanează fața. Pasagerii care au bagaje de cală se vor înregistra la predarea acestora, în timp ce cei care călătoresc doar cu bagaje de mână vor fi scanați la porțile de pre-securitate.
Valérie Viale, director de management al produselor la Amadeus, afirmă că „aceste schimbări sunt cele mai importante din ultimii 50 de ani”, subliniind că multe sisteme ale companiilor aeriene nu s-au schimbat de mult timp. Ultima actualizare majoră a fost adoptarea e-ticketingului la începutul anilor 2000, iar industria consideră că este timpul pentru o modernizare.
Planurile necesită modernizarea infrastructurii fizice din aeroporturi, astfel încât să dispună de tehnologie de recunoaștere facială și capacitatea de a citi pașapoartele de pe dispozitive mobile. Infrastructura va verifica informațiile comparând fața cu pașaportul, fără a le stoca, pentru a reduce riscurile de încălcare a securității datelor.
Aplicația Amazon este un exemplu de tehnologie avansată pe care industria aeronautică vrea să o adopte, având în vedere complexitatea și natura globală a sectorului. În prezent, procesul de rezervare și check-in este destul de static, dar viitorul promite un proces dinamic, în care pasagerii vor putea descărca un „card de călătorie” în portofelul digital, conținând toate detaliile rezervării.
Pasagerii se vor putea deplasa prin aeroport fără a scoate telefonul sau pașaportul din buzunar, iar datele personale vor fi șterse rapid după fiecare interacțiune cu un „punct de contact”. În cazul întârzierilor, pasagerii vor primi automat notificări pe telefon cu detaliile noului zbor, iar legitimația de călătorie se va actualiza instantaneu.
În viitor, companiile aeriene vor avea un sistem de rezervări care va permite un proces continuu, iar pasagerilor li se va oferi opțiunea de a-și partaja locația, facilitând astfel o experiență personalizată. British Airways, Air France-KLM, Finnair și Saudia Airlines sunt deja în discuții pentru implementarea acestor tehnologii.
Aceste schimbări vor permite de asemenea, pasagerilor să achiziționeze servicii de călătorie la bord și vor îmbunătăți comunicarea între companiile aeriene și partenerii acestora, cum ar fi firmele de închirieri auto, în cazul întârzierilor.
