Meta lansează publicitate pe WhatsApp!
Platforma de mesagerie WhatsApp, aparținând Meta, a anunțat introducerea unor noi spații publicitare în perioada următoare, marcând o schimbare semnificativă pentru aplicația care până acum nu a fost afectată de publicitate.
Spre deosebire de Facebook, Instagram sau alte platforme ale Meta, WhatsApp a menținut un model economic aproape complet lipsit de anunțuri publicitare, după achiziția sa de către grupul Meta în 2014. Aplicația este populară datorită ușurinței în utilizare, funcțiilor precum apeluri audio și video, mesaje vocale, mesajelor criptate și aparentului său caracter neutru din punct de vedere comercial.
Până acum, singurele formate publicitare au fost mesaje promoționale trimise prin intermediul instrumentului WhatsApp Business utilizatorilor care își dăduseră consimțământul, precum și unele experimente pe anumite piețe.
Compania a precizat că noile spații publicitare vor apărea exclusiv în fila ‘Noutăți’, care grupează ‘Stare’ și ‘Canale’ și este utilizată zilnic de aproximativ 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume. Noile funcții vor include abonamente plătite pentru anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire și reclame integrate în Stare, echivalentul Instagram Stories.
‘Vorbim de ani de zile despre intenția noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversațiile personale și credem că fila Noutăți este locul potrivit pentru aceste noi instrumente’, a declarat compania.
Utilizatorii care folosesc WhatsApp exclusiv pentru a discuta cu prietenii și familia nu vor observa nicio schimbare; această filă poate fi dezactivată în setările aplicației. Nikila Srinivasan, vicepreședinte la Meta, a subliniat că mesajele personale, apelurile și actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end, asigurând utilizatorii că nimeni, nici măcar Meta, nu le poate vedea sau asculta, și că aceste informații nu vor fi folosite pentru publicitate.
Compania s-a angajat să nu vândă și să nu partajeze niciodată numerele de telefon cu agenții de publicitate și a asigurat că informațiile din chat-urile personale, apeluri sau grupuri nu vor fi utilizate pentru direcționarea reclamelor. Reclamele afișate în fila Noutăți se vor baza exclusiv pe date de bază, cum ar fi locația aproximativă, limba telefonică și activitatea utilizatorului în acest serviciu de mesagerie.
Meta caută să genereze venituri din baza enormă de utilizatori a WhatsApp, care numără peste două miliarde de utilizatori activi lunar. Analiștii din industrie au speculat de mult timp că firma cu sediul în California va adăuga publicitate la serviciul de mesagerie, având în vedere dimensiunea și ratele de implicare ale acestuia. Totuși, calendarul de lansare pentru noile funcții nu a fost specificat.
