Premiera Revoluționară: Fiat dă startul producției primului său automobil electric transformat în hibrid!
Stellantis a decis să echipeze modelul electric Fiat 500 cu un motor cu combustie hibrid, oferind astfel o alternativă cumpărătorilor care nu sunt încă pregătiți pentru propulsia electrică. Uzina din Mirafiori, Italia, a început deja producția de pre-serie pentru a testa liniile de fabricație.
A doua generație a modelului Fiat 500 a fost concepută inițial ca un automobil complet electric, conform planurilor lui Stellantis de a trece toate mărcile la propulsia electrică. Cu toate acestea, schimbările în atitudinea piețelor europene față de automobilele electrice și scăderile de vânzări, în premieră, în 2024, au determinat compania italiană să caute soluții alternative.
Anul trecut, Fiat a decis să dezvolte o versiune hibridă a modelului 500, răspunzând astfel cererii din piață. Proiectul se apropie acum de final, iar uzina din Mirafiori se pregătește să înceapă producția de serie în toamna acestui an. În prezent, se desfășoară producția de pre-serie, care are rolul de a efectua teste specifice de fabricație.
Stellantis subliniază că este un moment crucial în procesul de industrializare a modelului, cu ținta de a începe producția până la sfârșitul anului, mai exact în luna noiembrie. Motorizarea care va fi introdusă pe Fiat 500 va fi un mild-hybrid de 1.0 litri, similară cu cea utilizată pe alte modele din portofoliul Stellantis, necesitând modificări ale caroseriei, inclusiv introducerea unei grile de aer pentru răcirea motorului.
Generația anterioară a lui Fiat 500 a fost scoasă din producție cu aproximativ un an în urmă din cauza imposibilității de a actualiza echipamentele electronice pentru a respecta legislația europeană. Fiat nu a avut planuri pentru un nou model cu combustie în Europa, mizând pe creșterea pieței de electrice. Totuși, vânzările modelului 500e au scăzut semnificativ, de la peste 62.000 de exemplare în 2023 la aproximativ 30.000 în 2024, iar în primul trimestru al anului 2025 au fost vândute doar 4.000 de unități.
Aceste cifre au reprezentat o adevărată catastrofă pentru Fiat, modelul 500 fiind singura garanție a succesului în lipsa altor modele în gamă, după oprirea vechiului 500, care vindea peste 100.000 de automobile anual. La sfârșitul anului trecut, compania a fost nevoită să oprească producția în uzina din Mirafiori din cauza absenței comenzilor, iar atmosfera din fabrică era descrisă ca fiind una de disperare.
În acest context, viitorul Fiat 500 Hybrid reprezintă singura speranță pentru miile de muncitori din fabrică și pentru marca în sine.
