700 de tineri șoferi, victime ale accidentelor de anul trecut
O campanie de conștientizare împotriva accidentelor mortale a fost lansată la Cluj-Napoca, intitulată „Cool la volan”, care promovează ideea că a fi un șofer responsabil înseamnă să fii prudent, nu să accelerezi excesiv. Experții prezenți la eveniment au subliniat că trei cauze principale conduc frecvent la tragedii: viteza, neglijența și lipsa de experiență.
Tinerii participanți vor avea ocazia să utilizeze simulatoare de impact și de derapaj, pentru a conștientiza riscurile reale la care se expun atunci când se află la volan. România continuă să fie campioană la nivel european în ceea ce privește numărul de decese pe șosele, având un număr de accidente mortale de trei ori mai mare comparativ cu vestul Europei. Anul trecut, aproape 700 de accidente au fost înregistrate cu începători la volan.
„A fi șofer cool nu înseamnă să accelerezi ca să ajungi primul la semafor, nu înseamnă să forțezi regulile de circulație, nu înseamnă să treci pe roșu sau să depășești pe linia continuă. Un șofer cool este acela care ajunge, de fiecare dată, acasă în siguranță. Prin aceste acțiuni, vrem să transmitem tinerilor această idee”, a declarat Horațiu Savu, inițiatorul campaniei.
Din începutul anului, aproape 3.000 de accidente au avut loc, iar mai mult de 900 de oameni au decedat în urma acestora. Viteza este identificată ca o cauză majoră a accidentelor. Conform datelor de la Serviciul Rutier Cluj, tinerii cu vârste între 16 și 25 de ani au fost implicați în 28 de accidente grave în județul Cluj în primele 10 luni ale anului, soldate cu 6 decese.
Victor, un participant la campanie, a afirmat că „neatenția, utilizarea telefonului și riscurile neprevăzute reprezintă cele mai mari pericole în trafic.” Darius, alt tânăr șofer, a adăugat: „Când mă urc la volan, cel mai important pentru mine e siguranța mea, pentru că vreau să mă întorc acasă în siguranță. Este esențial să fiu atent la ceilalți participanți la trafic.”
Inițiativa va fi extinsă la nivel național în următorii doi ani, iar participanții vor avea ocazia să testeze simulatoare de impact și de derapaj, având scopul de a conștientiza riscurile reale asociate conducerii auto.
