Xiaomi își face debutul pe piața din România
Gigantul chinez Xiaomi și-a lansat o firmă proprie în România, dedicată activităților de comerț cu amănuntul al echipamentului informatic și de telecomunicații. Această mișcare marchează intrarea oficială a companiei pe piața românească.
În primul trimestru al acestui an, Xiaomi a ocupat locul al doilea în topul vânzărilor de smartphone-uri, având o cotă de piață de 19%. Cu toate acestea, în al doilea trimestru, compania a coborât pe locul al treilea, în urma Apple și Samsung.
Pe lângă activitățile din domeniul tehnologiei, Xiaomi își extinde operațiunile și în industria auto, anunțând recent că va începe vânzarea vehiculelor electrice în Europa începând cu 2027. O anchetă recentă referitoare la practicile comerciale ale mărcii auto Xiaomi Motors a fost inițiată în urma sesizărilor făcute de clienți.
Profitul net ajustat al companiei a crescut cu 75,4% față de anul precedent, ajungând la 10,8 miliarde RMB (1,29 miliarde euro). Xiaomi preconizează o creștere a veniturilor de peste 30% până la finalul anului 2025, susținută de expansiunea în domeniul auto și de consolidarea poziției pe piața globală a smartphone-urilor.
Compania a intrat pe piața auto ca producător de automobile sport, având ca obiectiv să concureze cu mărci europene de top, precum Porsche, dar la prețuri mult mai accesibile. Vânzările de vehicule au înregistrat o creștere semnificativă, raportând un volum de peste 30.000 de vehicule vândute în luna iulie, aceasta fiind cea mai bună lună a mărcii de la lansarea din aprilie 2024. Pentru acest an, Xiaomi își propune un volum de 350.000 de vehicule vândute.
