Wizz Air trage un semnal de alarmă: Prețurile bagajelor cresc, iar zborurile devin tot mai costisitoare!
Călătoria cu avionul va deveni mai costisitoare dacă propunerea eurodeputaților de a interzice companiilor aeriene să taxeze bagajele mici de mână va fi adoptată, avertizează Wizz Air, compania aeriană maghiară low-cost.
‘Ne opunem ferm propunerii Parlamentului European, care ar distruge actuala libertate comercială și ar face zborurile mai scumpe pentru milioane de călători. Dacă propunerea ar fi adoptată, companiile aeriene ar fi obligate să includă prețul bagajului de mână în prețul inițial al biletului, indiferent dacă clientul are nevoie de acesta sau nu’, conform reprezentanților Wizz Air.
Acest lucru ar reduce transparența prețurilor și ar elimina posibilitatea consumatorilor de a alege, obligând pasagerii să plătească pentru servicii pe care s-ar putea să nu le folosească. De asemenea, măsura ar putea duce la prelungirea timpilor de îmbarcare, mai ales pentru transportatorii ultra low-cost, cum este Wizz Air, care operează cu timpi de rotație ai aeronavelor de 30 de minute.
Eurodeputații se pregătesc să interzică companiilor aeriene să mai perceapă taxe pentru bagajele de cabină mici. Comisia pentru transport a Parlamentului European a adoptat marți o propunere care, dacă va fi aplicată, le va permite călătorilor să aducă în cabină un obiect personal, cum ar fi o geantă sau un rucsac, și un bagaj de mână de până la șapte kilograme, fără vreo taxă suplimentară.
Măsura este menită să scutească pasagerii de „costuri suplimentare nejustificate”, după cum a declarat Matteo Ricci, eurodeputat de centru stânga și principalul susținător al proiectului de lege. Multe companii aeriene low-cost includ în bilet un singur articol mic la bord și percep o taxă suplimentară pentru alte bagaje de mână.
Asociația Airlines for Europe (A4E) a condamnat propunerea, sugerând că va duce la creșterea prețurilor biletelor de avion, majorând costurile pentru cei care călătoresc cu bagaje ușoare. ‘Impunerea unui troller obligatoriu obligă pasagerii să plătească pentru servicii pe care s-ar putea să nu și le dorească sau de care să nu aibă nevoie’, a declarat Ourania Georgoutsakou, directorul general al A4E, înainte de vot.
Măsura ar urma să se aplice tuturor zborurilor care pleacă din sau sosesc în Uniunea Europeană și face parte dintr-un pachet de modificări ale normelor privind drepturile pasagerilor, propus de Comisia Europeană. Comisia pentru transport a votat, de asemenea, introducerea unui formular comun pentru cererile de compensație și rambursare, precum și o listă definită de circumstanțe extraordinare, în baza cărora companiile aeriene pot refuza cererile. Propunerile vor fi supuse votului în plenul Parlamentului European și pot fi modificate, deoarece vor trebui negociate și aprobate de statele membre înainte de a putea intra în vigoare.
