Volvo își întărește echipa de conducere cu noi lideri
CEO-ul Volvo Cars, Hakan Samuelsson, a numit doi directori noi pentru a redresa compania suedeză, care se confruntă cu un declin neașteptat în ultimele luni, cauzat de scăderea vânzărilor de mașini electrice și de majorarea tarifelor din SUA.
Erik Severinson va ocupa funcția de Chief Commercial Officer, având responsabilități globale. Severinson, care a fost anterior director de produs și strategie al Volvo, are o experiență îndelungată în companie, lucrând atât în zona de finanțe, cât și în cea de strategie. În noul său rol, el va conduce un proces de reorganizare a echipei comerciale, ce va include desemnarea de noi regiuni de vânzări și lideri de linii de produs, care vor raporta direct la el. Scopul reorganizării este de a îmbunătăți oferta pentru clienți și de a asigura o gamă de produse adecvată pentru fiecare regiune, precum și de a oferi performanțe comerciale mai puternice.
Michael Fleiss a fost numit Director de Strategie și Produs, preluând astfel funcția lăsată liberă de Severinson. Fleiss a fost anterior director în cadrul Aurobay, companie specializată în producția de motoare, parte a grupului Geely. Aurobay a intrat recent în componența Horse Powertrain, unde Renault Group este acționar, incluzând structuri din România ale Dacia.
„Sunt foarte încântat să-l primesc pe Erik în acest nou rol și să-l primesc înapoi pe Michael la Volvo Cars”, a declarat Håkan Samuelsson. El a subliniat că atât Erik, cât și Michael aduc o experiență vastă și o înțelegere profundă a companiei și clienților. Schimbările implementate vor consolida Volvo Cars în acest moment crucial pentru companie și industrie.
Erik Severinson a transmis primele mesaje privind viitoarea reorganizare, subliniind importanța apropierei echipelor regionale, de produs și comerciale pentru a oferi o ofertă convingătoare fiecărui client, indiferent de locația acestuia, și pentru a consolida poziția Volvo Cars ca marcă globală centrată pe client.
Volvo a înregistrat în luna iulie a cincea lună consecutivă de scăderi ale vânzărilor, cu o scădere de -14% față de iulie 2024. Pe segmentul electric, declinul este de -26%, cu doar 10.500 de vehicule livrate. Nici hibridele plug-in nu se descurcă mai bine, volumul acestora scăzând cu 17%, de la 13.749 unități la 11.461 în iulie. După primele șapte luni ale anului, vânzările Volvo Cars sunt mai mici cu 10% față de 2024, cu o scădere de 42.000 de vehicule și un volum vândut de 403.053 unități. Pe segmentul complet electric, scăderea este de -23%.
Hakan Samuelsson, care a condus renașterea Volvo după achiziția de către holdingul chinez Geely, a revenit în acest an în funcția de CEO, după demisia lui Jim Rowan, și a început un proces de restructurare a companiei, care include și concedieri în rândul angajaților.
