Volkswagen lansează un sistem revoluționar de asistență bazat pe inteligență artificială în China
Volkswagen a finalizat dezvoltarea unui nou sistem de tehnologie de asistență de siguranță a șoferului (ADAS), care este primul creat intern de companie și se bazează pe inteligența artificială. Sistemul a fost produs de divizia din China a VW Group, în colaborare cu parteneri chinezi.
Volkswagen China a prezentat primul ADAS susținut de inteligența artificială, destinat viitoarei generații de vehicule electrice inteligente. La dezvoltarea sistemului au contribuit specialiștii CARIAD din China, împreună cu cei de la CARIZON, în unitatea de R&D creată special pentru acest scop.
Programatorii au utilizat platforma inteligentă de date GAIA, reușind să dezvolte un nivel de conducere automatizată denumit Level 2++, care sugerează un avans semnificativ față de Level 2, conform definițiilor SAE. Cu toate performanțele obținute, noul ADAS va permite dezvoltarea ulterioară până la Level 3, care este o tehnologie de conducere cu adevărat autonomă.
Tehnologia a fost construită având în vedere traficul complex din China, beneficiind de capacități avansate de machine learning și având în centru un sistem de calcul puternic (SoC). Sistemul GAIA prezintă un comportament predictiv asemănător celui uman, anticipând situațiile periculoase înainte ca acestea să apară.
Volkswagen va prezenta noul sistem de asistență la Salonul Auto din Shanghai, urmând ca acesta să echipeze viitoarele automobile electrice ale grupului. Primul automobil care va dispune de noul ADAS va fi lansat în acest an, iar de anul viitor va fi disponibil pe toate modelele dezvoltate pe platforma CMP dedicată pieței chineze.
Utilizarea tehnologiilor avansate este crucială pentru Volkswagen, în special pe modelele vândute în China, pentru a menține un nivel ridicat de competitivitate în fața rivalilor locali. În prezent, un sfert din automobilele noi vândute în China sunt echipate cu sisteme de asistență Level 2, iar până în 2030 se estimează că 80% vor avea Level 2+.
Odată cu introducerea Level 2++, sistemele de asistență vor putea răspunde în siguranță nu doar pe autostradă, ci și în diverse scenarii de trafic urban. CARIZON, partenerul strategic al VW în dezvoltarea acestui sistem, este un joint-venture între CARIAD și Horizon Robotics, o companie chineză specializată în sisteme avansate de conducere automată.
Volkswagen a anunțat că peste 500 de experți în software au lucrat la acest sistem, finalizându-l într-un interval de 18 luni, un termen mult mai scurt decât cel obișnuit alocat în Europa pentru astfel de proiecte. Ralf Brandstätter, șeful Volkswagen China, a declarat că sistemul a fost dezvoltat la „viteza Chinei”, adaptându-se nevoilor clienților chinezi și stabilind un nou standard pe piață pentru performanță, siguranță și calitate.
Grupul VW va prezenta la Salonul Auto din Shanghai și alte modele complet noi dezvoltate pentru China, atât de la marca VW, care continuă să fie printre cele mai vândute mașini din țară, cât și de la Audi, care caută să recupereze terenul pierdut în fața rivalilor chinezi.
