Volkswagen își revendică tronul, surclasând surprinzător BYD – Regele pieței auto din China!
Amenințată de concurenți din ce în ce mai puternici, Volkswagen a reușit, în luna aprilie, să devină cea mai vândută marcă din China, depășind BYD cu câteva mii de mașini. Deși Volkswagen a fost lider pe piața chineză pentru o lungă perioadă, în ultimii ani a fost depășită de BYD, în ciuda parteneriatelor sale locale. Succesul din aprilie arată că marca germană nu și-a spus ultimul cuvânt.
În luna aprilie, constructorii auto din China au vândut 1,75 milioane de autoturisme, înregistrând o creștere de 14,5% față de anul precedent, dar o scădere de 9,4% față de luna martie. Vânzările totale din primele patru luni ale anului au ajuns la 6,8 milioane de vehicule, conform datelor analizate.
Volkswagen a revenit pe primul loc în clasamentul celor mai vândute mărci, având vânzările însumate ale asocierilor cu SAIC, FAW și Anhui. Dacă se analizează separat cifrele celor trei entități ale VW, BYD a vândut cele mai multe autoturisme în aprilie, cu 269.000 de vehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 15,3% și o cotă de piață de 5,8%.
Pe locul al doilea s-a situat Geely, cu 210.000 de autoturisme vândute, având o creștere impresionantă de 81,4% și o cotă de piață de 12%. FAW Volkswagen, cea mai mare dintre asocierile VW, s-a clasat pe locul 3, cu 110.000 de vehicule vândute, înregistrând o scădere de 7,2%, ceea ce a redus cota sa de piață la 6,3%. Changan și Chery au urmat, cu 105.000 și respectiv 95.000 de vehicule, ambele având creșteri de aproximativ 20%.
SAIC – VW a menținut vânzările, cu o creștere de 5,9%, totalizând 83.000 de vehicule vândute. FAW-Toyota și SAIC – GM-Wuling se află de asemenea în topul vânzărilor, cu 65.000 și respectiv 61.000 de autoturisme. Vânzările totale ale SAIC-VW, FAW-VW și VW Anhui au totalizat 273.000 de autoturisme, cu o cotă de piață de 15,6%, depășind astfel BYD.
Mărcile chineze au continuat să acopere cea mai mare pondere a vânzărilor, cu 1,15 milioane de autoturisme din totalul de 1,75 milioane, reprezentând o cotă de 65,5%, cu o creștere de 31%. În contrast, companiile de tip joint-venture au înregistrat o scădere de 3 procente față de anul anterior, totalizând 440.000 de vehicule vândute.
Segmentul vehiculelor cu încărcare la priză a atins un volum de 905.000 de vehicule, cu o creștere de aproape 34% față de anul anterior, menținându-și cota de piață majoritară de 51,5%. Dintre acestea, 559.000 au fost vehicule complet electrice, iar mașinile cu range extender au crescut la 86.000 de unități. În total, în primele patru luni ale anului, China a înregistrat 3,3 milioane de vehicule cu încărcare la priză (NEV), reprezentând o creștere de 35,7% față de anul precedent.
