Utilajul de forare „Sfânta Maria” a finalizat prima porțiune de tunel ce leagă viitoarele stații de metrou dintre Tokyo și Aeroportul Băneasa
Metrorex a anunțat luni că scutul de forare „Sfânta Maria” a realizat primul segment de tunel între viitoarele stații de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa. Utilajul, cu o lungime de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone, are un cap de foraj cu un diametru de 6,60 metri și a început lucrările pe 9 aprilie a.c. pe Linia 2, între viitoarea stație de metrou Tokyo și viitoarea stație de metrou Aeroport Băneasa, pe Secțiunea SUD a viitoarei Magistrale 6 de metrou.
În prezența constructorului desemnat pentru execuția contractului „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni)”, Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, și a reprezentanților supervizorului proiectului, Asocierea PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A., au asistat la momentul în care TBM „Sfânta Maria” a străpuns peretele viitoarei stații de metrou Aeroport Băneasa, pe una dintre cele două linii care duc spre 1 Mai.
Conform datelor transmise de companie, primul segment subteran realizat pe Linia 2 până în prezent reprezintă un traseu de tunel de 902,04 metri excavați și 602 inele de tunel montate. Acesta urmează să fie completat de cel trasat pe Linia 1, care este în prezent în curs de excavare, unde TBM „Sfânta Ana” a săpat până acum peste 406 metri și a montat peste 265 de inele, în direcția către Aeroport Băneasa.
„Lucrările de șantier pentru viitoarea Magistrală 6 de metrou se derulează conform planificării estimate și ne bucurăm să constatăm coincidența fericită între numele pe care îl poartă primul TBM și apropierea de sărbătoarea recentă dedicată Sfintei Maria. Orice proiect major se realizează cu eforturi financiare, umane și tehnice considerabile, dar și cu bună-credință și încredere în binele comun”, a declarat Mariana Miclăuș, director general Metrorex.
Utilajele TBM „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana” vor excava tunelurile subterane cu o lungime totală de 6,6 km, pe care se vor construi cele șase stații și șase interstații ale aliniamentului Magistralei 6, Secțiunea SUD, 1 Mai – Tokyo.
