Un nou avans în construcția tunelului Meseș pe ruta Autostrăzii Transilvania
Consilierii locali din Zalău au aprobat un protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin pentru realizarea prospecțiunilor geologice necesare construcției Tunelului Meseș, parte a secțiunii Zalău-Nușfalău de pe traseul Autostrăzii Transilvania. Această asociere a fost desemnată constructor pentru investiția publică „Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil autostradă în Zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău”.
În pădurea proprietate publică a Municipiului Zalău se vor executa 11 foraje de mici dimensiuni, dintre care patru în zona de ieșire din tunel, acolo unde documentația pentru scoaterea definitivă din fondul forestier a fost deja depusă, fără compensare. Restul forajelor vor fi realizate pe traseul tunelului, până la intersecția cu drumul DJ 108R, care duce spre localitatea Treznea.
Forajele vor fi efectuate în apropierea drumului forestier Meseș II și vor străbate mai multe parcele. Transportul utilajelor necesare se va efectua pe drumul forestier Meseș 2 și pe drumurile de exploatare existente, fără a afecta fondul forestier prin defrișări. Echipamentele și utilajele vor fi depozitate în parcările existente pe drumul forestier Meseș II, asigurându-se astfel accesul și desfășurarea activităților de exploatare forestieră.
Cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istorie, în valoare de 6,62 miliarde de lei, a fost semnat pe 10 aprilie la Zalău. Acest contract vizează 41 de kilometri din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș.
