Praga interzice trotinetele electrice din cauza haosului de pe trotuare
Un oraș european renumit pentru turismul său va interzice închirierea de trotinete electrice începând cu luna ianuarie 2026. Viceprimarul orașului Praga a criticat această modalitate de transport pentru „haosul” pe care îl provoacă pe trotuare. Consilierii locali au aprobat recent o revizuire a reglementărilor privind opțiunile de transport partajat în oraș, care are aproape 1,4 milioane de locuitori și care a atras peste 8 milioane de turiști în 2024.
Deși bicicletele, atât cele cu pedale, cât și cele electrice, vor fi supuse unor noi reguli privind locurile de parcare, trotinetele electrice nu sunt incluse în regulament, ceea ce va duce la eliminarea efectivă a acestora din capitala Cehiei. Viceprimarul Zdenek Hrib, responsabil cu transportul, a anunțat pe rețeaua X: „Sfârșitul trotinetelor electrice, aprobat!”
În postarea sa, Hrib a declarat că se introduc reguli clare care vor elibera spațiul public de traficul necontrolat de trotinete, care erau folosite adesea în centrul orașului mai mult ca atracție turistică decât ca mijloc de transport, provocând haos pe trotuare și în zonele pietonale.
Praga se alătură altor destinații turistice europene care au implementat măsuri împotriva trotinetelor electrice. Mai multe orașe, precum Paris și Madrid, au interzis complet închirierile, în timp ce Finlanda a restricționat utilizarea trotinetelor pentru copiii sub 15 ani.
Autoritățile din Praga au acționat în urma plângerilor locuitorilor referitor la pericolele reprezentate de trotinetele care circulă cu viteză pe trotuare sau în parcuri și care blochează trotuarele sau locurile de parcare atunci când nu sunt utilizate. Edilii din Praga, care doresc să promoveze utilizarea pe scară largă a serviciilor de biciclete partajate, susțin că trotinetele electrice au rate de accidente mai mari decât bicicletele.
Lime, unul dintre cei mai mari operatori de trotinete electrice partajate din Praga, a declarat că regretă decizia consilierilor locali. Directorul Lime din Cehia, Vaclav Petr, a afirmat că în orașele unde există un „dialog constructiv” cu operatorii, „trotinetele pot funcționa foarte bine și pot servi cetățenii”.
