Un buldoexcavator a lovit o motocicletă în apropierea Dorobanțului
Au trecut șase ani de la dubla tragedie de lângă Dorobanțu, județul Constanța, petrecută pe 6 septembrie 2019. Atunci, un buldoexcavator condus de un bărbat ce avea permisul de conducere suspendat a intrat într-o motocicletă pe care se aflau două persoane, rezultând în decesul atât al motociclistului, cât și al pasagerului.
Dosarul penal a fost soluționat de Curtea de Apel Constanța, care a decis condamnarea definitivă a conducătorului buldoexcavatorului la trei ani de închisoare cu suspendare. Acum, se solicită rejudecarea cazului, care se află tot pe rolul Curții de Apel Constanța, cu primul termen stabilit pentru jumătatea lunii noiembrie 2025.
Acuzațiile procurorilor
În actul de sesizare a instanței, procurorii rețin că inculpatul Cristi G. a condus buldoexcavatorul pe un drum de exploatare, având permisul suspendat și necorespunzător acestui tip de vehicul. La intersecția cu DN2 A, buldoexcavatorul a pătruns pe drumul național fără să se asigure și fără să acorde prioritate, intrând în coliziune cu motocicleta Kawasaki care circula pe DN2 A, provocând decesul motociclistului și al pasagerului.
Decizii ale instanței
Curtea de Apel Constanța a redus cuantumul daunelor morale pe care Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România a fost obligat să le plătească unei părți civile de la 30.000 euro la 10.000 euro, iar pentru alte părți civile, daunele au fost reduse de la 200.000 lei la 150.000 lei și de la 70.000 lei la 35.000 lei.
De asemenea, Curtea a decis să reducă cuantumul daunelor morale pentru partea civilă S.D.C. de la 150.000 lei la 75.000 lei, respingând ca neîntemeiate acțiunile civile formulate de părțile civile R.M.M., M.D.V. și L.M.A.
Expertiza tehnică auto
O expertiză tehnică a constatat că partea din față a motocicletei și aripa față au fost agățate de colțul stâng al cupei buldoexcavatorului, fiind smulse și târâte transversal pe DN2A. Viteza motocicletei în momentul accidentului a fost de circa 115,38 km/h, iar viteza buldoexcavatorului a fost de aproximativ 17,82 km/h.
Expertiza a concluzionat că starea de pericol a fost generată de conducătorul buldoexcavatorului, care s-a angajat în traversarea DN2 A printr-un loc nepermis, fără să se asigure și fără să acorde prioritate. De asemenea, s-a menționat că viteza motocicletei, care depășea limita legală, a contribuit la gravitatea accidentului, iar conducătorul motocicletei nu ar fi putut evita impactul prin frânare, timpul necesar fiind mai mare decât timpul disponibil pentru a realiza acest lucru.
