Controverse în jurul lui Umbrărescu: Rezilierea unui contract major pentru autostrăzi în România
Asocierea de constructori condusă de UMB, compania omului de afaceri român Dorinel Umbrărescu, a solicitat rezilierea unuia dintre cele mai mari contracte semnate pentru autostrăzi în România. Contractul vizează proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”-A8, având o valoare de 6,14 miliarde de lei (fără TVA). Acesta a fost semnat în luna martie cu Asocierea SA&PE CONSTRUCT (LIDER)-TEHNOSTRADE S.R.L.-EURO ASFALT D.O.O-SPEDITION UMB.
Odată semnat, contractul a devenit cel mai scump pentru un lot de autostradă din România. Precedentul record fusese stabilit de Secțiunea 3 din A1 Sibiu – Pitești, unde contractul semnat este de 5,3 miliarde de lei (circa 1,06 miliarde de euro). Ulterior, recordul a fost preluat de tronsonul din Autostrada Transilvania, ce conține tunelul Meseș, cu o valoare de 1,32 miliarde euro.
Lotul Ditrău – Grințieș are o lungime de 37,9 kilometri și traversează județele Harghita și Neamț. Termenul de execuție pentru acest proiect, care implică constructori din România și Bosnia-Herțegovina, este de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție. Dacă ordinul de începere va fi dat în prima jumătate a acestui an, proiectarea ar trebui să fie finalizată în vara-toamna anului 2026, iar construcția autostrăzii ar trebui să fie terminată până la finalul anului 2029 sau începutul anului 2030.
