Umbrărescu își intensifică lucrările la Autostrada Transilvania
Noi imagini sunt prezentate de pe șantierul secțiunii de autostradă Zimbor – Poarta Sălajului, parte a Autostrăzii Transilvania (A3). Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului are o lungime de 12,24 km și este realizată de asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL.
Durată contract: 36 de luni (12 luni proiectare, 24 de luni execuție).
Valoare contract: 836,899 milioane de lei, fără TVA.
Sursă de finanțare: Programul Național De Redresare Și Reziliență (PNRR).
Stadiu actual: 73,10%; Termen deschidere: 2025.
Mobilizare: 460 muncitori, 125 utilaje.
Recent, Umbrărescu a avansat pe secțiunea Nădășelu-Zimbor, unde a început așternerea asfaltului. Lucrările de așternere a asfaltului se desfășoară în zona localității Zimbor (județul Sălaj).
Secțiunile de autostradă dintre Nădășelu și Zimbor au o lungime cumulată de 30,06 km, iar construcția acestora, finanțată prin PNRR, are o valoare de 1,625 miliarde lei (fără TVA).
Constructorul UMB Spedition este mobilizat cu peste 400 de muncitori pe cei aproximativ 13 km ai secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului, executând lucrări de:
- terasamente,
- sisteme de colectare și evacuare a apelor,
- consolidări,
- poduri, pasaje și viaducte.
Stadiul fizic înregistrat în șantier este de aproximativ 70%. Valoarea contractului, finanțat prin PNRR, este de 836,89 milioane lei (fără TVA).
Recent, UMB a apelat la un utilaj de mare tonaj, o macara denumită „Operațiunea Monstrul”, pentru lucrările la Autostrada Transilvania. Compania are contracte importante pentru loturi din Autostrada Transilvania, secțiunea Mihăiești – Zimbor, drumul expres Craiova – Pitești, precum și pentru lucrări de reabilitare în diverse alte zone.
Lucrările la drumul expres care leagă Centura Oradei de Autostrada Transilvania au fost reluate de către grupul austriac Strabag. Contractul pentru cei 18,96 km de drum a fost semnat cu austriecii de la Strabag pe suma de 546 milioane lei fără TVA, având o durată de 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).
Acest drum de 19 km este construit la profil de drum expres pe 13 km, iar pe 6 km, la profil de drum național cu 4 benzi cu separator între sensuri. Odată finalizat, va reprezenta primii kilometri veritabili de drum expres din Ardeal, parte din DEx11 Oradea – Arad.
Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje, inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului, precum și 3 noduri rutiere. Profilul drumului va fi unul cu patru benzi și separator de fluxuri de circulație pe mijloc, având o platformă totală de 23,5 metri lățime.
