UE renunță la interdicția privind vânzarea mașinilor pe combustibil clasic începând cu 2035
Comisia Europeană va renunța la planurile de interzicere efectivă a autovehiculelor noi cu motor cu ardere internă începând cu 2035, conform declarațiilor unui înalt legislator al UE. Aceasta reprezintă o victorie importantă pentru Germania, care a făcut presiuni pentru a-și proteja producătorii de automobile.
Manfred Weber, președintele Partidului Popular European (PPE), a sugerat că va exista o propunere alternativă care prevede o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 pentru obiectivele flotei producătorilor auto începând cu 2035. Interdicția planificată era o parte esențială a strategiei UE de decarbonizare și de impulsionare a dezvoltării vehiculelor electrice. Cu toate acestea, Bruxelles s-a confruntat cu un lobby intens, în special din partea Germaniei și a producătorilor auto din această țară, care se confruntă cu o concurență acerbă din partea Chinei.
Erik Severinson, director comercial al Volvo Cars, a declarat că orice schimbare de poziție ar submina încrederea în reglementarea viitoare, adăugând că compania sa era „gata să treacă” la alternative electrice.
Comisia Europeană urmează să facă un anunț cu privire la schema planificată pe 16 decembrie, dar a precizat că nu va comenta nicio propunere înainte de termen. Weber a menționat că, conform noilor planuri, o reducere de 90% a emisiilor de CO2 va fi obligatorie pentru obiectivele flotei producătorilor auto pentru înmatriculările noi începând cu 2035, fără a exista o țintă de 100% începând cu 2040.
Noi tehnologii în industria auto
Cancelarul german Friedrich Merz a subliniat că vehiculele electrice rămân principalele soluții pentru atingerea neutralității carbonului, dar a menționat și alte tehnologii, cum ar fi combustibilii sintetici. El a afirmat că „deschiderea tehnologică” oferă industriei o siguranță reală în planificare.
Germania a exercitat presiuni intense pentru a obține anularea interdicției planificate, îngrijorată că producătorii auto vor fi supuși unei presiuni și mai mari pe măsură ce rivalii asiatici pătrund din ce în ce mai mult în Europa. Merz a argumentat că producătorii de automobile au nevoie de mai multă flexibilitate, în condițiile în care cererea de vehicule electrice nu a îndeplinit așteptările industriei. El a subliniat că industria auto din Europa, inclusiv din Germania, se află într-o situație economică extrem de dificilă, motiv pentru care este esențial să se corecteze cât mai repede posibil condițiile-cadru din Europa pentru a asigura un viitor pentru această industrie.
