Turcia finalizează lucrările la noul viaduct de pe Autostrada Sibiu – Pitești
Constructorii turci au început lucrările la un nou viaduct, cel cu numărul cinci, care se află la intrarea în primul tunel de pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești. Recent, prima din cele 96 de grinzi ale viaductului de la Boița a fost transportată în șantierul secțiunii 2 a autostrăzii. Asocierea de constructori turci, Mapa-Cengiz, produce aceste grinzi în propria fabrică.
Pentru toate structurile de pe secțiunea 2 (Boița-Cornetu) vor fi produse 1059 de grinzi de beton cu lungimi cuprinse între 32,3 m și 40 m. Pe această secțiune, cu o lungime de 31,33 km, vor fi construite 48 de poduri, pasaje și viaducte. Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești se desfășoară în mod accelerat, inclusiv pe cele de la Viaductul Boița, unde se lucrează și duminica.
Recent, s-a raportat că au fost angajați mai mulți muncitori în șantier, iar lucrările se desfășoară atât la fundațiile viaductului, cât și la edificarea culeilor și pilelor. Utilajele au început decopertarea startului vegetal din viitorul nod Boița, iar lucrările de consolidare a bretelei de coborâre de pe autostradă continuă.
Constructorul are la dispoziție 36 de luni pentru execuția lucrărilor pe toate cele patru tronsoane. Autostrada Sibiu – Făgăraș, cu o lungime totală de 68,04 km, este compusă din patru tronsoane:
- Tronsonul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G) (14,25 km)
- Tronsonul 2 Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) (19,92 km)
- Tronsonul 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km)
- Tronsonul 4 Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) și drum de legătură cu DN1 (5,6 km)
Pe lotul 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș se vor construi două noduri rutiere (la Sâmbăta și la Făgăraș), două poduri de peste 160 m deschidere și un Centru de Întreținere. Contractul, în valoare de 1,19 miliarde de lei (fără TVA), prevede 12 luni pentru proiectare, cu termen limită în ianuarie 2025, și 36 de luni pentru execuție. Antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS estimează că va avea nevoie de circa 1.000 de oameni pentru acest proiect, iar o tabără din containere modulare a fost deja amenajată.
Constructorii sunt dispuși să ofere salarii de până la 9.000 de lei net pentru un muncitor cu experiență. Antreprenorul turc și asociații săi au la dispoziție 6,4 miliarde de lei și 4 ani pentru a construi autostrada Sibiu-Făgăraș, care va include 7 noduri rutiere și 12 viaducte, având rolul de a prelua din traficul aglomerat de pe DN1.
