Trump introduce taxe vamale de 100% pe filmele realizate în străinătate
Președintele american Donald Trump a anunțat punerea în aplicare a unor taxe vamale de 100% pentru toate filmele produse în afara SUA. El a declarat că acest demers este necesar pentru a combate „moartea” industriei cinematografice americane, care este afectată de stimulentele oferite de alte țări pentru a atrage regizori și studiouri.
Într-o postare pe rețeaua de socializare Truth Social, Trump a afirmat că această situație reprezintă un „efort concertat al altor națiuni” și o „amenințare la adresa securității naționale”, adăugând că filmele străine constituie, de asemenea, „propagandă”.
Trump a autorizat agențiile federale relevante, inclusiv Departamentul Comerțului, să implementeze imediat procesul de percepere a acestor taxe vamale. „Vrem ca filmele să fie făcute în America, din nou!”, a declarat președintele.
Secretarul american al comerțului, Howard Lutnick, a reacționat pe rețeaua de socializare X, afirmând: „Ne ocupăm de caz”. Nici Trump, nici Lutnick nu au oferit detalii despre modul în care vor fi aplicate aceste tarife.
În ianuarie, înainte de a-și începe al doilea mandat la Casa Albă, Trump a anunțat că îi numește pe Jon Voight, Sylvester Stallone și Mel Gibson „emisari speciali” pentru Hollywood, cu scopul de a repatria producția cinematografică americană și a o face „mai mare și mai puternică ca niciodată”.
Industria cinematografică se confruntă cu o tendință de relocare a producțiilor din Los Angeles către locații mai ieftine din străinătate, din cauza subvențiilor locale. Conform datelor FilmLA, numărul de filme și seriale produse la Hollywood a scăzut cu aproape 40% în ultimul deceniu.
De asemenea, incendiile de pădure care au afectat părți din regiunea Los Angeles în ianuarie au amplificat îngrijorările cu privire la relocarea producțiilor și la un potențial exod al tehnicienilor din industrie.
Guvernele din întreaga lume au implementat sisteme fiscale favorabile pentru a atrage producătorii, profitând de o industrie care se preconizează că va cheltui aproximativ 248 de miliarde de dolari pentru producerea de conținut în acest an, conform previziunilor Ampere Analysis.
