Transformări spectaculoase la Aeroportul Otopeni: O nouă eră în designul său!
Compania Națională Aeroporturi București a recepționat lucrări de modernizare la Aeroportul Henri Coandă – Otopeni, parte din strategia de creștere a capacității operaționale și optimizare a condițiilor de operare a aeronavelor. Investiția include construirea unei noi căi de rulare, modernizarea unei platforme de staționare și reabilitarea unei alte căi de rulare.
Până în iulie 2024, prima fază a proiectului a inclus lucrări la cele cinci căi de rulare aferente Pistei 08L-26L. A doua etapă, recepționată în decembrie 2024, a extins Platforma nr. 2, adăugând 9 noi poziții de parcare pentru avioane cod C (ex: Airbus A320, Boeing B737) și 3 poziții pentru aeronave cod E (ex: Boeing B777, Airbus A330).
Lucrările au inclus, de asemenea, modernizarea unei căi de rulare și a două drumuri pentru accesul rapid al echipamentelor de handling. Sistemele de preluare a apelor pluviale și de balizaj au fost, de asemenea, modernizate, noile tehnologii LED reducând semnificativ consumul de energie.
Compania Națională Aeroporturi București a lansat licitația pentru proiectarea noului terminal al Aeroportului „Henri Coandă”, un proiect cu o valoare estimată de 40 milioane de euro, cu termen de depunere a ofertelor până pe 16 iunie 2025. Noul terminal va avea o suprafață de aproximativ 176.000 mp și va acomoda un trafic prognozat pentru 2040 de 30 milioane pasageri/an, cu un flux maxim de 6.500 pasageri/oră.
Viziunea CNAB pentru noua infrastructură include un aeroport modernizat, eficient, cu fluxuri optime pentru pasageri, bagaje și aeronave, precum și cu soluții sustenabile. Terminalul va fi proiectat conform celor mai înalte standarde aeroportuare, având zone ample pentru sosiri, plecări și transferuri.
Terminalul va fi realizat modular, permițând exploatarea etapizată, și va include minimum 48 de standuri de parcare pentru aeronave și 20 de punți de îmbarcare. De asemenea, vor fi implementate sisteme moderne de control al securității, iluminare ambientală, climatizare eficientă și zone diverse de comerț.
Alte facilități vor include un turn de control, remiză PSI, zone pentru handling, clădiri administrative și o rețea complexă de drumuri de acces. Noul terminal va fi conectat la infrastructura rutieră și feroviară, având stații moderne de taxi și transport public.
Proiectantul va utiliza Building Information Modeling pentru procesul de proiectare, asigurând astfel o realizare eficientă și modernă a noului terminal al Aeroportului Otopeni.
