Tinerii se îndepărtează de rețelele sociale, dar o platformă reușește să reziste!
Oamenii au început să petreacă mai puțin timp pe Facebook și pe alte platforme sociale în ultimii ani, o tendință care ar trebui să îngrijoreze companii precum Meta. Conform unui studiu realizat de Financial Times, cu participarea a 250.000 de adulți din 50 de țări, în medie, utilizatorii au petrecut anul trecut două ore și douăzeci de minute pe zi pe rețelele de socializare. Aceasta reprezintă un declin semnificativ, de aproape 10 procente, comparativ cu 2022, anul în care timpul petrecut pe aceste platforme a atins apogeul.
În comparație cu 2014, utilizarea rețelelor sociale a scăzut cu 25% în rândul utilizatorilor care își doresc să păstreze legătura cu prietenii sau să se exprime personal. Mai îngrijorător pentru Meta și celelalte companii de social media este faptul că diminuarea timpului petrecut pe rețelele sociale este mai pronunțată în rândul tinerilor. Există o excepție notabilă de la acest trend în America de Nord, unde, anul trecut, timpul petrecut pe platforme era cu 15% mai mare decât în Europa.
În acest context, experții menționează fenomenul „enshittification”, care descrie degradarea rețelelor sociale, ce utilizează metode din ce în ce mai disperate pentru a atrage atenția utilizatorilor. Conținutul generat de inteligența artificială este o astfel de metodă, destinată să mențină artificial atenția utilizatorilor, dar care oferă conținut superficial, necorespunzător atât ca informație, cât și ca comunicare, facilitând astfel dezinformarea și manipularea.
