Tinerii alegători ai lui George Simion: 75% dintre ei sunt activi pe TikTok
Un raport realizat de IRES analizează impactul presei clasice și televiziunilor în comparatie cu rețelele sociale asupra deciziilor de vot în contextul alegerilor prezidențiale din România. Sociologul Dan Jurcan a discutat despre influența acestor canale de comunicare, subliniind tendințele observate cu o lună înainte de alegeri.
„Televiziunea rămâne un factor important de informare și influențare, în special pentru electoratul de peste 55-60 de ani, care este tot mai digitalizat, inclusiv o parte semnificativă dintre cei de peste 65 de ani având cont pe Facebook. Totuși, pentru electoratul sub 35-40 de ani, rețelele sociale au o influență mult mai mare. TikTok, de exemplu, este extrem de relevant în această grupare demografică. Cei care intenționează să-l voteze pe George Simion au, în proporție de peste 75%, un cont pe TikTok, comparativ cu doar 25% dintre susținătorii lui Crin Antonescu”, a afirmat Dan Jurcan.
Jurcan a subliniat importanța ca strategia de campanie să ia în considerare datele demografice pentru a maximiza eficiența mesajelor pe canalele de comunicare preferate de publicul țintă.
În continuare, TikTok a publicat un raport privind alegerile anulate, menționând că a blocat peste 4,5 milioane de like-uri false și 1,5 milioane de cereri false de urmărire. Călin Georgescu nu a fost recunoscut de platformă ca fiind candidat la alegeri, conform Antena 3. De asemenea, TikTok a suspendat 100.000 de conturi false și 33.000 de conturi de spam. Toate conturile candidaților și ale partidelor politice au fost interzise să facă publicitate politică pe platformă.
„Ne-am angajat cu autoritățile din România în legătură cu situația alegerilor prezidențiale și le-am încurajat să împărtășească informații pentru a colabora în asigurarea integrității alegerilor. TikTok a răspuns solicitărilor autorităților, inclusiv CE, oferind detalii despre conturile implicate și investigațiile efectuate. Conturile politicienilor nu pot face publicitate sau monetizare pe TikTok pentru a menține integritatea platformei și siguranța utilizatorilor”, se arată în raportul transmis de TikTok.
Referitor la Călin Georgescu, TikTok a menționat că acesta nu a fost etichetat ca fiind candidat. Platforma a anunțat că are o echipă de 99 de moderatori vorbitori de limbă română, iar numărul acestora va crește înainte de alegeri, cu 120 de experți suplimentari în securitate și integritate.
În plus, Meta a demarat o campanie de sensibilizare împotriva fraudelor și escrocheriilor, desfășurată în mai multe țări europene, inclusiv România, prin reclame pe Facebook, Instagram și WhatsApp.
