18 noiembrie 2025
Contact
Reper News
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Sănătate
  • Showbiz
  • Sport
Reper NewsReper News
Font +/-Aa
Cautare
  • Categorii
    • Politică
    • Local
    • Actual
    • Economic
    • Extern
    • Sănătate
    • Showbiz
    • Sport
  • Info
    • Contact
Urmați-ne
© 2025 repernews.ro
Extern

„Timpul se scurge: Cât de repede poate NATO să își deplaseze forțele din Vest în Est în fața unei posibile amenințări rusești?”

Radu Bălescu
Ultima actualizare: 18/11/2025 15:41
Radu Bălescu
Distribuie
ceasul ticaie in cat timp ar putea muta nato tehnica din vest in est in cazul in care rusia va ataca alianta 691c6927356d8
Distribuie

Timpul se scurge: Cât de repede poate NATO să își deplaseze forțele din Vest în Est în fața unei posibile amenințări rusești?

Dacă Rusia va ataca țările din flancul estic al NATO, procesul de transferare a soldaților, echipamentului militar și muniției din Europa de Vest ar putea dura până la o lună și jumătate. Infrastructura civilă a Europei este slab pregătită pentru transportul în masă al trupelor, iar în contextul amenințării rusești, țările UE încearcă să creeze un „Shengen militar”. În prezent, transportul trupelor din porturile strategice occidentale către țările vecine cu Rusia sau Ucraina durează aproximativ 45 de zile, conform estimărilor oficialilor UE, care intenționează să prezinte noi propuneri privind „mobilitatea militară”. Obiectivul este de a reduce acest termen la cinci sau chiar trei zile.

Cifrele exacte ale trupelor și rutele de deplasare sunt informații secrete, dar diplomații din țările NATO estimează că din SUA, Canada și Marea Britanie vor fi transferate în Europa continentală aproximativ 200.000 de militari, 1.500 de tancuri și peste 2.500 de unități de blindate. „Mobilitatea militară este o componentă esențială a securității și apărării eficiente, iar infrastructura adecvată ajută aliații să asigure livrarea forțelor necesare la locul și momentul potrivit”, a declarat un reprezentant al NATO.

Toate elementele unei astfel de operațiuni trebuie să funcționeze „ca un ceas elvețian”, a afirmat generalul-locotenent al Bundeswehrului, Alexander Zolfrank, responsabil cu pregătirea Germaniei pentru a îndeplini rolul principal în acest proces. Scopul este de a trimite autorităților ruse un semnal puternic de descurajare, subliniind că NATO este pregătită pentru orice eventualitate. Cu toate acestea, obstacolele persistente, cum ar fi podurile care nu suportă greutatea echipamentului, căile ferate cu ecartamente diferite și dificultățile birocratice, rămân impedimente serioase în realizarea acestui obiectiv. La începutul lunii noiembrie, Zolfrank a avertizat că Rusia „poate lansa mâine un atac asupra teritoriului NATO la scară limitată”.

În 2022, după invadarea Ucrainei, Franța nu a putut trimite tancuri în România pe cea mai scurtă rută terestră prin Germania, fiind nevoită să le transporte pe Marea Mediterană, deoarece vama germană a refuzat trecerea tancurilor din cauza greutății acestora. Transportul a durat câteva săptămâni în loc de câteva zile. De atunci, oficialii au început lucrările la un „Shengen militar” pentru a standardiza regulile disparate, inclusiv cele tehnice, vamale și de securitate. Deputatul francez François Calfon a subliniat că cerințele diferite din fiecare țară complică transporturile militare, iar documentația este în mare parte pe suport de hârtie din cauza temerilor legate de atacurile cibernetice.

În 2024, Țările de Jos, Germania și Polonia au semnat un acord pentru simplificarea transporturilor militare transfrontaliere între ele, apelând și la ajutorul companiilor private. Bundeswehr a semnat un contract de 260 de milioane de euro cu o divizie a concernului Rheinmetall pentru a asigura sprijin convoaielor militare, furnizând tot ce este necesar, de la paturi la centre de întreținere tehnică a tancurilor.

Europa abia începe să conștientizeze aceste probleme, afirmă Alberto Mazzola, director executiv al Asociației Europene a Căilor Ferate (CER). Dimensiunile standard ale tunelurilor și pasajelor sub poduri din UE sunt adesea prea înguste pentru echipamentele militare, necesitând verificări ale compatibilității acestora. Potrivit datelor CER, pentru transportul unei divizii ușoare cu aproximativ 15.000 de soldați și 7.500 de vehicule ar putea fi necesare până la 200 de trenuri cu 42 de vagoane fiecare, adică un total de 8.400 de vagoane.

O altă problemă este lățimea diferită a căii ferate în țările baltice, care se confruntă cu cel mai mare risc de atac din partea Rusiei. Proiectul Rail Baltica, care prevede construirea unei căi ferate de mare viteză din Estonia prin Letonia și Lituania până în Polonia, se desfășoară cu întârzieri mari. De asemenea, lățimea căii ferate din Spania și Portugalia diferă de standardul european, ceea ce va întârzia livrările din aceste țări.

Până când un conflict nu va începe, armata va trebui să respecte regulile și legile civile în timpul transferului trupelor. Yannick Hartmann, cercetător la Colegiul de Apărare al NATO din Roma, afirmă că, dacă va fi declarată stare de război, toate obstacolele birocratice vor dispărea, dar acest lucru va fi deja prea târziu. Generalul Ben Hodges, fost comandant al forțelor americane în Europa, adaugă că o parte din timpul necesar pentru transportul trupelor va fi consumat în luarea unei decizii: „Cât de repede vom putea determina că ei [trupele ruse] se pregătesc [de atac]? Ceasul ticăie și trebuie să se ia măsuri înainte ca rușii să înceapă atacul.”

Etichete:natorazboitransportue
Distribuie acest articol
E-mail Copiază legătură Imprimare
Articolul precedent video parlamentul a votat cresterea impozitelor locale vom avea si taxe pe coletele din china legea merge la promulgare 691c680fda8f7 Parlamentul a aprobat majorarea impozitelor locale, inclusiv taxe pentru coletele din China. Legea urmează să fie promulgată.
Articolul următor cum apara despescu politia romana in scandalul inmultirii cazurilor de femicid in romania vorbim de neintelegeri in familie 691c6931d6765 Cum se implică Despescu în lupta Poliției Române împotriva creșterii cazurilor de femicid: Discutăm despre conflictele familiale
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Ad Image

Ultimele stiri

„Suntem aici pentru a sprijini: Franța dezvăluie durata prezenței soldaților săi în România”

Franța își menține prezența militară în România Franţa rămâne naţiune-cadru a Grupului de Luptă din…

18/11/2025

CSM Constanța rămâne pe poziția a noua în clasamentul Ligii Naționale de handbal!

CSM Constanța rămâne pe poziția a noua în clasamentul Ligii Naționale de handbal Echipa CSM…

18/11/2025

Locuitorii din Ceatalchioi și Plauru pot reveni acasă după stingerea incendiului de pe nava cu GPL

Locuitorii din Ceatalchioi și Plauru pot reveni acasă după stingerea incendiului de pe nava cu…

18/11/2025

Polonia denunță Rusia pentru sabotajul liniei feroviare destinate transportului de armament către Ucraina

Polonia denunță Rusia pentru sabotajul liniei feroviare destinate transportului de armament către Ucraina Un purtător…

18/11/2025

FSB anunță că a descoperit un plan de eliminare a lui Serghei Șoigu

FSB anunță că a descoperit un plan de eliminare a lui Serghei Șoigu Autoritățile ruse…

18/11/2025

S-ar putea să vă placă și

laura codruta kovesi nu exista tari curate frauda cu subventii ue este prezenta in toate statele membre 68dfaf10a0d59
Extern

Laura Codruța Kovesi: Nicio țară nu este ferită de corupție. Frauda în privința subvențiilor UE afectează toate statele membre.

Moderator Radu Bălescu
spania incearca sa l imbuneze pe donald trump si anunta ca va cumpara arme din sua pentru ucraina 68fa029593baa
Extern

Spania își întinde mâna către Donald Trump, anunțând achiziția de armament din SUA pentru a sprijini Ucraina.

Moderator Radu Bălescu
fara lilieci tequila ar disparea cum salveaza animalele bautura nationala a mexicului 6907cc28437fa
Extern

Fără lilieci, tequila n-ar mai exista. Rolul esențial al acestor animale în salvarea băuturii emblematice a Mexicului.

Moderator Radu Bălescu
sua critica romania pentru lipsa de transparenta in adoptarea legilor si modul in care functioneaza instantele de judecata 68dbd6a4b3157
Extern

SUA își exprimă nemulțumirea față de opacitatea procesului legislativ din România și de disfuncționalitățile sistemului judiciar

Moderator Radu Bălescu
Reper News
Facebook Twitter Youtube
Site-ul nostru de știri îți pune la dispoziție cele mai recente informații și analize detaliate dintr-o gamă largă de domenii: politică, actualitate, economie, evenimente internaționale, lifestyle, sport și travel. Echipa noastră de jurnaliști monitorizează constant evoluțiile din întreaga lume, garantându-ți perspective echilibrate și obiective, pentru a te menține mereu bine informat.
Utile
  • Contact
  • Politica de Confidențialitate
© 2025 repernews.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?