Tichete de energie 2025
Poşta Română oferă consumatorilor vulnerabili posibilitatea de a depune cererile pentru acordarea tichetelor de energie în format tipărit, direct la subunităţile poştale din întreaga ţară, începând cu data de 28 august 2025. Aceasta iniţiativă vizează facilitarea accesului la sprijinul financiar pentru cetăţenii fără Internet sau din localităţile mai greu accesibile.
Sprijinul oferit prin tichetele de energie este în valoare de 50 lei/lună, sumă destinată exclusiv pentru plata facturilor la energie electrică. Valabilitatea acestui voucher este până la 31 martie 2026. Beneficiari eligibili sunt persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 de lei, precum și familiile cu venit net lunar pe membru de maximum 1.784 de lei. De asemenea, persoanele beneficiare ale venitului minim de incluziune sunt înregistrate automat, fără a fi necesară o cerere.
Cererile se depun o singură dată, începând cu 28 august 2025, iar pentru facturile aferente lunilor iulie și august 2025, cererile trebuie înregistrate până la 27 septembrie 2025. Cererile introduse în aplicaţia EPIDS până la data de 31 august 2025, care devin eligibile, vor beneficia de tichetul de energie încărcat cu sumele aferente lunilor iulie şi august 2025, putând fi utilizat după 23 septembrie 2025 pentru plata facturilor emise după 1 iulie 2025.
Cererile depuse în perioada 28 – 30 septembrie 2025 vor primi sprijinul începând cu luna septembrie 2025, fără a se mai acorda sprijin pentru lunile iulie şi august 2025, iar tichetul electronic de energie va fi încărcat în luna octombrie. Cererile introduse începând cu luna octombrie 2025 vor beneficia de sprijin exclusiv din luna în care sunt depuse.
Plata facturilor de energie electrică cu tichetul de energie se poate efectua doar la oficiile poştale, pe baza facturii și anexelor aferente. Tichetele sunt valabile pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de furnizare. În cazul schimbării adresei sau a componenţei familiei, este necesară depunerea unei noi cereri.
Pentru persoanele care nu pot aduce o cerere tipărită și completată, Poşta Română va oferi sprijin cu formularul și înregistrarea cererii în aplicaţia EPIDS.
