Tesla, găsită parțial responsabilă pentru un accident tragic
Un juriu din Florida a stabilit că Tesla este parțial responsabilă pentru un accident din 2019, în care o mașină Model S, care utiliza sistemul Autopilot, a ucis un pieton și a rănit grav un altul. Compania lui Elon Musk va plăti daune de peste 320 milioane de dolari.
Accidentul mortal a avut loc în 2019, iar șoferul implicat folosea sistemul de pilot automat al Tesla. Reclamanții au argumentat că software-ul de asistență ar fi trebuit să alerteze șoferul și să activeze frânele înainte de accident. Juriul a stabilit că Tesla este parțial responsabilă pentru incident, în contradicție cu susținerile companiei care a declarat că șoferul a fost vinovat și a anunțat intenția de a face apel.
Avocatul reclamantului a declarat că „Tesla a conceput Autopilot doar pentru autostrăzi cu acces controlat, dar a ales în mod deliberat să nu împiedice șoferii să îl utilizeze în alte părți, la fel cum Elon Musk a spus lumii că Autopilot conduce mai bine decât oamenii.”
Detalii despre procesul judiciar
Compania a fost dată în judecată în 2019 de familia tânărului de 22 de ani, care a murit după ce a fost lovit de o Tesla Model S. Iubitul ei, Dillon Angulo, a suferit răni pe viață și a fost, de asemenea, implicat în proces. Instanța a aflat că șoferul a pierdut controlul volanului după ce și-a scăpat telefonul în timp ce se apropia de o intersecție, făcând ca mașina să continue drumul și să se izbească de un SUV parcat pe cealaltă parte a drumului, unde cele două victime se aflau pe stradă.
Software-ul Autopilot nu a frânat la timp pentru a preveni accidentul. Juriul a acordat daune totale de 329 de milioane de dolari, dintre care 129 de milioane de dolari daune compensatorii și 200 de milioane de dolari daune punitive menite să descurajeze Tesla de la comportamente dăunătoare în viitor.
Reacția companiei Tesla
Tesla a declarat că verdictul este greșit și că nu face decât să afecteze siguranța auto, punând în pericol eforturile companiei și ale întregii industrii de a dezvolta și implementa tehnologii care salvează vieți. Compania a subliniat că nicio mașină din 2019 și niciuna de astăzi nu ar fi putut preveni acest accident, argumentând că șoferul a fost singurul vinovat, având în vedere că a depășit limita de viteză și a anulat funcția Autopilot în timp ce căuta telefonul și nu se concentra asupra șoselei.
Investigații asupra vehiculelor Tesla
La începutul anului, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a deschis o anchetă asupra a 2,6 milioane de vehicule Tesla din Statele Unite, ca urmare a unor rapoarte privind accidentele asociate funcției de conducere la distanță. Funcția „Actually Smart Summon” permite utilizatorilor să își deplaseze mașinile de la distanță, aducând vehiculul la proprietar sau la o locație aleasă.
