Taco Bell își reimaginează meniul după ce un client a comandat 18.000 de sticle de apă!
Taco Bell își regândește utilizarea inteligenței artificiale pentru a alimenta restaurantele drive-through din SUA. Decizia a fost luată după ce videoclipuri comice cu tehnologia care face greșeli au fost vizionate de milioane de ori.
Într-un clip, un client pare să fi blocat sistemul comandând 18.000 de pahare cu apă, iar în altul, o persoană devine din ce în ce mai nervoasă pe măsură ce AI-ul îi cere repetat să adauge mai multe băuturi la comanda sa. Din 2023, lanțul de fast-food a introdus tehnologia în peste 500 de locații din SUA, cu scopul de a reduce greșelile și de a accelera comenzile.
Cu toate acestea, AI-ul pare să fi avut efectul opus. Dane Mathews, directorul digital și tehnologic al Taco Bell, a declarat că implementarea AI-ului vocal a avut provocările sale. „Uneori mă dezamăgește, dar alteori mă surprinde cu adevărat”, a spus el. Mathews a afirmat că firma „învață multe”, dar că se va gândi cu atenție unde să utilizeze AI-ul în viitor, inclusiv posibilitatea de a nu-l folosi la drive-through-uri. El a subliniat că, în special în momentele aglomerate, oamenii sunt mai potriviți pentru a prelua comenzile.
„Vom ajuta echipele să învețe când să utilizeze AI-ul vocal și când este mai bine să monitorizeze sau să intervină”, a adăugat el. Problemele s-au acumulat online, clienții nemulțumiți plângându-se pe rețelele sociale despre acest serviciu, mulți semnalând erori și probleme. Un clip de pe Instagram, vizionat de peste 21,5 milioane de ori, arată un bărbat care comandă „un Mountain Dew mare”, iar vocea AI răspunde constant „și ce veți bea cu asta?”.
Nu este prima dată când apar probleme cu AI care nu funcționează corect în procesarea comenzilor de mâncare și băuturi. Anul trecut, McDonald’s a retras AI-ul din propriile drive-through-uri din cauza interpretării greșite a comenzilor clienților, ceea ce a dus la adăugarea eronată de șuncă în înghețată și la comenzi de nugget-uri de pui în valoare de sute de dolari.
În ciuda problemelor virale cu care se confruntă Taco Bell, compania afirmă că două milioane de comenzi au fost procesate cu succes folosind AI vocală de la introducerea sa.
