Szymon Marciniak răspunde provocărilor catalane după meciul Inter – Barcelona
Presa catalană a criticat mai multe decizii ale arbitrului Szymon Marciniak în timpul confruntării dintre Inter și Barcelona, în special două penalty-uri neacordate: unul pentru un presupus henț al lui Acerbi în propriul careu și altul pentru un fault asupra lui Lamine Yamal. Mijlocașul Barcelonei, Pedri, a solicitat ca UEFA să intervină, afirmând: „Nu e prima dată când ni se întâmplă asta cu acest arbitru. Sunt lucruri pe care nu le înțeleg, iar UEFA ar trebui să verifice.” De asemenea, antrenorul Hansi Flick a menționat că „deciziile 50-50 au fost mereu în favoarea lui Inter”, iar fundașul Inigo Martinez a susținut că „deciziile lui Marciniak au fost întotdeauna de aceeași parte”.
La mai puțin de 24 de ore după meci, Szymon Marciniak a oferit o primă reacție, încercând să se apere în fața criticilor. „Comentariile apărute sunt ridicole. Ce aș putea să spun despre aceste comentarii stupide? Nu am greșit cu nimic”, a declarat el. Marciniak a adăugat că „al treilea gol al lui Inter a fost absolut corect”, în ciuda sustinerii din partea oficialilor Barcelonei că a existat un fault al lui Dumfries asupra lui Gerard Martin înainte de golul de 3-3 marcat de Acerbi în minutul 90+3. Întrebat despre posibilitatea ca Barcelona să facă o plângere la UEFA, Marciniak a spus: „Sunt pregătit pentru orice”.
Marciniak beneficiază de susținere din Polonia, unde Michał Listkiewicz, fost arbitru FIFA și fost președinte al Federației Poloneze de Fotbal, a declarat că Marciniak nu a comis greșeli grave și a reușit „să își consolideze poziția” în elita arbitrajului. „A fost un meci extraordinar de dificil și e bine că Szymon Marciniak l-a arbitrat. Mulți arbitri nu ar fi reușit să facă față unui astfel de joc. Nimeni nu poate vorbi despre greșeli flagrante ale lui Marciniak sau despre o viciere de rezultat. Au fost doar anumite controverse”, a spus Listkiewicz.
Listkiewicz a comentat și faza în care Barcelona a cerut penalty pentru un henț al lui Acerbi, afirmând: „Din punctul meu de vedere, este o regulă controversată, dar trebuie să o respectăm. A fost vorba de un ricoșeu dintr-o altă parte a corpului, iar mâna era poziționată natural. Impactul a fost mai mult în umăr, nu direct în mână. În principal, devierea respectivă a făcut să nu se acorde penalty.”
