SUA: Locurile de muncă neocupate scad la cel mai mic nivel din septembrie
Numărul locurilor de muncă vacante în SUA a scăzut în martie, ajungând la 7,2 milioane, de la 7,5 milioane în februarie și 8,1 milioane în martie 2024. Aceste date, publicate de Biroul de Statistică de la Departamentul american al Muncii (BLS), reprezintă cel mai redus număr de locuri de muncă vacante din septembrie și este sub estimarea de 7,5 milioane avansată de economiști.
În același timp, numărul americanilor care renunță la locurile lor de muncă a crescut modest, iar concedierile s-au situat la cel mai redus nivel din iunie 2024. Analiștii consideră că piața forței de muncă din SUA a demonstrat o remarcabilă reziliență, companiile, agențiile guvernamentale și organizațiile nonprofit continuând să angajeze.
Perspectivele economice sunt însă nesigure, în mare parte din cauza politicilor administrației Trump, care includ taxe ridicate pe importuri, concedieri ale angajaților federali și deportări ale imigranților care lucrau ilegal în SUA. Concedierile la nivel federal ale Departamentului pentru eficiența guvernamentală (DOGE) au scăzut la 8.000 în martie, de la 19.000 în februarie, cel mai ridicat nivel din noiembrie 2020.
Un studiu recent arată că încrederea americanilor în economie a scăzut pentru a cincea lună consecutiv, atingând cel mai mic nivel din perioada de vârf a pandemiei. Indicele privind încrederea consumatorilor a scăzut la 86 de puncte în aprilie, cel mai redus nivel din mai 2020. Aproape o treime din consumatori se așteaptă ca angajările să încetinească în următoarele luni, similar nivelului din aprilie 2009, în timpul recesiunii.
Datele reflectă o stare de spirit înrăutățită a americanilor, majoritatea dintre ei estimând o creștere a prețurilor ca urmare a impactului tarifelor vamale. Aproape jumătate dintre cetățenii SUA sunt îngrijorați de o posibilă recesiune. Economistul șef la High Frequency Economics, Carl Weinberg, a avertizat că „consumatorii îngrijorați cheltuie mai puțin decât cei încrezători în economie. Dacă scade încrederea și consumatorii își reduc cheltuielile, creșterea se va reduce”.
