Strategii inovatoare pentru integrarea inteligenței artificiale în educație
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că în curând va fi publicat un ghid dedicat utilizării inteligenței artificiale (IA) în școlile preuniversitare. Acest document, ce va fi lansat în una-două săptămâni, va oferi îndrumări pentru utilizarea tehnologiei în susținerea procesului de învățare, fără a-l înlocui.
Conform unui raport britanic, doar 2% dintre elevi nu utilizează instrumente digitale bazate pe IA în activitățile lor educaționale. Ministrul a subliniat că elevii sunt conștienți de acest fenomen, ceea ce este considerat un aspect pozitiv: „Profesorii sunt deja atenți la această situație, însă este remarcabil că și elevii ridică problema”, a declarat Daniel David.
Ministrul a explicat că tehnologia, inclusiv IA, nu este intrinsec bună sau rea, depinzând de modul în care este utilizată: „Nimeni nu este împiedicat să folosească sistemele de inteligență artificială pentru rezolvarea problemelor, dar trebuie să învățăm să le folosim corect”.
Ghidul preuniversitar va conține recomandări despre pașii de utilizare a IA, axându-se nu doar pe obținerea rezultatelor finale, ci și pe procesul de învățare, astfel încât elevii să beneficieze de avantajele acestei tehnologii fără a diminua efortul personal. În învățământul superior, universitățile au început deja să dezvolte propriile ghiduri de utilizare a IA.
Documentul pregătit de Ministerul Educației va oferi reguli clare și bune practici pentru integrarea inteligenței artificiale în procesul educațional preuniversitar, sprijinind astfel atât profesorii, cât și elevii.
