SIPEX Company deschide anul cu un start nefavorabil
Cifra de afaceri a SIPEX Company, specializată în comercializarea de materiale de construcții, a scăzut cu 4,02% în primul trimestru, ajungând la 66,50 milioane lei, comparativ cu 69,29 milioane lei în perioada similară a anului trecut. Veniturile totale din exploatare au fost de 67,99 milioane lei, în scădere cu 3,78% față de 70,66 milioane lei în exercițiul financiar precedent.
Declinul s-a resimțit în segmentul business to business (B2B), care a scăzut cu 3,13% la 28,72 milioane lei, de la 29,65 milioane lei, și în activitatea de retail, care a scăzut cu 4,47% la 36,27 milioane lei, față de 37,97 milioane lei. CEO-ul Irinel Gheorghe, care deține 91,90% din acțiunile companiei, a declarat că SIPEX este conștientă de provocările actuale ale pieței, în special cele cauzate de lipsa predictibilității fiscale și de presiunile asupra costurilor operaționale, dar rămâne încrezătoare în strategia sa pe termen lung.
„Ne propunem consolidarea poziției SIPEX în topul distribuitorilor de materiale de construcții, prin extinderea portofoliului de produse, dezvoltarea de parteneriate solide și creșterea eficienței operaționale. Canalul B2B, care generează volume mari și aproximativ 44% din cifra de afaceri, rămâne o prioritate strategică”, a adăugat Gheorghe. Compania colaborează cu partenerul german Meffert AG, de care deține licența de exclusivitate, pentru a promova noi pachete de produse destinate segmentului B2B și își concentrează atenția pe creșterea sustenabilă, inclusiv prin dezvoltarea unei unități de producție de materiale pentru construcții.
În perioada analizată, cheltuielile totale de exploatare au fost reduse cu 2,63% la 69,25 milioane lei, față de 71,12 milioane lei. Din acest total, 83,41% reprezintă cheltuielile cu mărfurile. Compania a înregistrat o pierdere de 1,90 milioane lei, adâncită cu 66,60% față de pierderea de 1,14 milioane lei din T1 2024. Pe întreg anul trecut, profitul net a fost de 10,40 milioane lei, din care o treime va fi distribuită acționarilor sub formă de dividende.
SIPEX comercializează o gamă variată de produse, incluzând atât mărci internaționale, cât și mărci proprii sub brandurile „Meșterică” și „Profit”. Printre brandurile distribuite se numără Ceresit, Rigips, Isover, Weber, Cesarom, Swisspor, Austrotherm, Firos, Porotherm, Tondach, Brikston, Ytong, Leier, Structo, Tenco, Sapabet, Aco, Holver, Kronospan, și Romstal. Principalele categorii de produse oferite includ adezivi și mortare, hidro și termoizolații, metale, materiale grele, și plăci gips carton.
La data de 31 martie, activele totale ale SIPEX se ridicau la 139,12 milioane lei, fiind cu 3,83% mai mari față de cele de 133,99 milioane lei de la 1 ianuarie 2025. În aceeași perioadă, datoriile totale au crescut cu 14,79%, ajungând la 54,57 milioane lei, comparativ cu 47,54 milioane lei. Titlurile companiei sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București, având un preț de 0,2600 lei/acțiune, ceea ce situează capitalizarea de piață la 103,97 milioane lei (20,35 milioane euro).
