Selgros în România: O călătorie marcată de stagnare și provocări financiare
Selgros Cash & Carry România, unul dintre cei mai importanți jucători din comerțul românesc, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 4,549 miliarde de lei, reprezentând o creștere de doar 1% față de anul anterior. Aceasta este cea mai mică avans consemnat de companie din 2020 încoace. Profitul net al rețelei a scăzut cu 26% în 2024 față de 2023, ajungând la 67 de milioane de lei, marcând astfel al treilea an consecutiv de declin al profitabilității pentru Selgros.
Compania a depășit pragul de 4 miliarde de lei în cifră de afaceri în 2022, an în care a înregistrat și cel mai mare profit net din ultimul deceniu. Numărul de angajați al Selgros a scăzut ușor cu 1%, ajungând la 4.718 persoane.
Selgros Cash & Carry face parte din grupul Transgourmet, controlat în întregime de Coop Elveția, care deține în prezent 80 de magazine (43 în Germania, 23 în România, 17 în Polonia). Retailerul a intrat pe piața din România în anul 2001, prin deschiderea primului magazin în Brașov, unde se află și sediul administrației centrale. Din 2019, Selgros nu a mai deschis niciun magazin pe plan local.
