Reducerea tarifelor anunțată de Trump aduce beneficii, dar sunt necesare acțiuni adiționale
Măsurile anunțate de președintele Donald Trump pentru a relaxa o parte dintre tarifele aplicate pieselor auto reprezintă un pas pozitiv, dar nu sunt suficiente pentru a stimula creșterea industriei auto din SUA, a afirmat directorul general al Ford Motor, Jim Farley. Comentariile au fost făcute în cadrul lansării modelului Ford Expedition 2025, desfășurată în Kentucky, la o zi după ce Trump a semnat un ordin executiv care modifică regimul tarifar pentru industria auto.
Noile măsuri prevăd rambursări parțiale pentru unele componente fabricate în SUA și reduc fenomenul de „suprapunere” a tarifelor, cum ar fi aplicarea simultană a taxelor de 25% pe vehicule importate și a celor pe oțel și aluminiu. Farley a subliniat că modificările vor atenua impactul tarifelor asupra constructorilor auto, furnizorilor și consumatorilor, dar este esențial să se continue colaborarea cu administrația pentru un set complet de politici care să susțină o industrie auto sănătoasă și în creștere.
„Momentan, nu suntem acolo”, a declarat Farley, adăugând că politicile publice trebuie să încurajeze exporturile și să recompenseze companiile care produc pe teritoriul Statelor Unite. „Nu ar trebui să fim apreciați pentru asta? Sunt locuri de muncă americane și trebuie să lucrăm la accesul la piese auto accesibile, care să sprijine lanțurile de aprovizionare interne și producția de vehicule la prețuri rezonabile”, a mai spus el.
Conform ordinului semnat, tarifele de 25% pentru vehiculele importate vor fi menținute, însă nivelul general al poverii tarifare va fi redus prin diminuarea suprapunerii între diverse taxe. De asemenea, tarifele suplimentare de 25% pentru piese auto, programate să intre în vigoare la 3 mai, vor fi aplicate, însă vehiculele asamblate final în SUA vor putea beneficia de rambursări parțiale ale acestor taxe timp de doi ani.
