Șeful Dacia face anunțuri interesante despre noul model electric
Dacia a lansat recent mai multe modele importante, inclusiv noua generație Sandero, Logan, Jogger și Duster, dar planurile brandului nu se opresc aici. Denis le Vot, CEO-ul Dacia, a anunțat că viitoarea mașină electrică nu se va numi Spring, contrar așteptărilor. Această informație a fost confirmată înainte de prezentare pe Profit Insider.
În toamna acestui an, grupul Renault, inclusiv Dacia, va dezvălui un nou plan strategic, care va include detalii despre viitoarele modele. Denis le Vot a subliniat că Dacia își propune să modernizeze și să electrifice gama de produse, menționând că noul model electric va fi dezvoltat în cadrul programului Leap 100, creat de Renault.
Le Vot a explicat că, prin acest program, Dacia poate dezvolta o mașină în 100 de săptămâni, de la „înghețarea conceptului” până la începerea producției. El a sugerat că numele viitorului model electric ar putea fi o surpriză, fără a oferi detalii suplimentare.
Recent, Dacia a lansat modelul Bigster, un SUV care concurează în segmentul compact, având o lungime de 4,6 metri și un portbagaj de 600 de litri. Denis le Vot a afirmat că Bigster va fi preferat cu motor hibrid, iar cererea pentru tracțiunea 4WD va fi mai mică comparativ cu Duster.
Le Vot a menționat și faptul că Duster a fost bine primit pe piață, deși este mai scump decât generația anterioară, fiind considerat „Duster 2.0” în privința calității percepute. De asemenea, a subliniat că Bigster este „CO2 friendly”, fiind cu 150 kg mai ușor decât concurenții săi.
În ceea ce privește producția, le Vot a confirmat că Duster și alte modele vor fi asamblate în fabrica din Turcia, care nu va produce doar mașini cu sigla Renault, ci și Dacia. El a explicat că alegerea locației pentru producție depinde de strategia de transport, în funcție de piețele de desfacere.
Denis le Vot a abordat și problema concurenței cu mașinile chinezești, menționând că există multe schimbări legislative și vamale care pot influența competitivitatea. El a subliniat că Dacia nu se teme de concurență, având în vedere că grupul Renault a stabilit o marjă operațională de 15% pentru Dacia până în 2030.
În concluzie, Denis le Vot a reafirmat angajamentul Dacia de a menține prețuri competitive, fără a recurge la discounturi, ceea ce subliniază strategia brandului de a se concentra pe calitate și inovare în produsele sale.
