Șefii Tesla l-au interogat pe Musk după ce acesta a negat că a suspendat dezvoltarea vehiculului de 25.000 de dolari
Mai mulți directori de la Tesla s-au alarmat după ce Elon Musk a dezmințit un articol publicat de Reuters, conform căruia compania ar fi oprit un proiect de lansare a unui nou automobil electric, destinat să coste 25.000 de dolari. Musk a declarat pe rețeaua socială X că ‘Reuters minte’, la scurt timp după publicarea articolului pe 5 aprilie 2024.
Sursele au dezvăluit că, în realitate, conducerea companiei știa că Musk a fost cel care a oprit proiectul vehiculului low-cost, cunoscut de investitori sub numele de Model 2, și a decis să reorienteze Tesla spre taxiurile autonome. Angajații au fost informați că proiectul a fost suspendat cu câteva săptămâni înainte de articolul Reuters.
Postarea lui Musk a generat confuzie, iar unii manageri l-au întrebat dacă și-a schimbat părerea. Musk le-a confirmat că proiectul vehiculului low-cost rămâne oprit. Această situație evidențiază dificultățile cu care se confruntă Tesla în lansarea unui automobil electric accesibil, o promisiune importantă a companiei.
Musk și Tesla au anunțat anterior că noul automobil electric va fi construit de la zero, pe o platformă nouă. Investitorii au denumit acest model ‘Model 2’, destinat să fie mai ieftin decât Model 3, care costă aproximativ 42.500 de dolari. În locul acestui nou model, Tesla lucrează acum la versiuni simplificate ale sedanului Model 3 și SUV-ului Model Y, iar prețurile pentru aceste modele nu au fost încă dezvăluite, iar lansarea lor a fost amânată pentru prima jumătate a anului.
După dezmințirea lui Musk, directorii Tesla l-au întrebat ce ar trebui să comunice furnizorilor și investitorilor, unii exprimându-și îngrijorarea că dezmințirea nu este logică, deoarece adevărul va ieși la suprafață. Aceștia au fost îngrijorați că situația ar putea afecta vânzările Tesla, având în vedere că clienții au amânat achizițiile în așteptarea vehiculului de 25.000 de dolari, pe care compania a decis să nu-l mai construiască.
În 2024, Tesla a raportat primul declin anual al vânzărilor din istoria sa, cu o scădere de 13% în primul trimestru, pe fondul intensificării competiției și a protestelor față de rolul lui Musk în Administrația Trump.
În aprilie 2025, constructorul chinez BYD a devansat Tesla pe piața din Europa, devenind lider mondial pe segmentul automobilelor electrice accesibile. Cel mai ieftin model BYD costă mai puțin de 10.000 de dolari în China și se vinde competitiv la prețuri duble pe piețele de export.
