Se dă startul dinamitării primului tunel montan de pe Valea Oltului
A început dinamitarea muntelui de pe Valea Oltului pentru construirea tunelului Robeşti, parte a secţiunii 2 (Boița-Cornetu) a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că tunelul va avea o lungime de 900 de metri.
Costul total al Autostrăzii A1 depășește 4,2 miliarde lei, fără TVA, iar finalizarea proiectului este prevăzută pentru anul 2028. „Autostrada Sibiu – Pitești (A1): au început operațiunile de dinamitare necesare construcției tunelului Robești, pe secțiunea 2 (Boița – Cornetu)! Aceste operațiuni se vor desfășura zilnic, până la finalizarea străpungerii zonelor cu stâncă dură de pe traseul acestui tunel în lungime de 900 m”, a declarat Pistol.
Pentru construirea tunelului Robești, se vor excava 200.000 de metri cubi de material, utilizând aproximativ 70 de tone de explozibili, 60.000 de metri cubi de beton și 4.000 de tone de armătură și confecții metalice. Lotul 2 (Boița – Cornetu) al Autostrăzii Sibiu – Pitești are o lungime de 31,33 km, iar pe traseu vor fi construite șapte tuneluri și 48 de viaducte, poduri și pasaje.
Contractul pentru această secțiune are o valoare de 4,250 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport (PT). „Secțiunile 2 și 3 fac parte din tronsonul montan al Autostrăzii Sibiu-Pitești și au un grad de dificultate tehnică foarte ridicat”, a adăugat Pistol.
