Schimbări majore în UE: Facebook și Instagram pun pe pauză campaniile politice!
Uniunea Europeană a implementat, începând cu vineri, noi reguli pentru publicitatea politică plătită. Reclamele electorale trebuie să fie clar marcate, iar platformele sunt obligate să dezvăluie sursa de finanțare și sumele cheltuite. Aceste măsuri au ca scop creșterea transparenței și prevenirea influențelor externe în alegeri.
Reglementările impun, de asemenea, precizarea publicului-țintă, având ca obiectiv evitarea amestecului străin în alegerile europene. Comisia Europeană a subliniat că noile reglementări protejează atât libertatea de exprimare, cât și dreptul publicului la informare, ajutând cetățenii să facă distincția între conținutul politic plătit și materialele jurnalistice sau opiniile politice personale. Aceste măsuri contribuie la consolidarea integrității proceselor electorale.
Un ghid pentru implementarea noilor reglementări a fost publicat de Comisie cu câteva zile înainte, pe miercuri. Reglementările se aplică atât publicității online, cât și celei offline.
Compania Meta, care deține platformele Facebook și Instagram, a anunțat că, începând din octombrie, nu va mai difuza reclame politice în Europa, din cauza „cerințelor imposibil de îndeplinit și a incertitudinilor politice” generate de noile reglementări ale UE. De asemenea, Google a criticat aceste reglementări, anunțând că va permite pe platformele sale, inclusiv YouTube, doar anumite reclame politice, provenind în special de la instituții oficiale naționale sau ale Uniunii Europene. Astfel, persoanele fizice și politicienii nu vor mai putea publica reclame politice pe aceste platforme.
