Romaqua Group devine un Superbrand de Top în Lumea Afacerilor
Romaqua Group a obținut statutul de Business Superbrand datorită voturilor Consiliului Superbrands, format din 30 de specialiști, care au selectat brandurile dintr-o listă de 698 de branduri din 30 de categorii de business. Criteriile de selecție au inclus calitate, încredere, diferențiere pe piață și ESG.
„Suntem foarte bucuroși și mândri că atât brandurile din portofoliul Romaqua Group sunt premiate și primesc recunoașteri, cât și compania care le are în grijă. În ciuda provocărilor constante din mediul de business, compania este pe un trend ascendent, iar premisele arată că acesta va continua și în perioada următoare”, a declarat Mihaela Drăghici, director PR Romaqua Group.
Anul 2024 a fost unul favorabil pentru Romaqua Group, care a atins obiectivele stabilite, în ciuda dificultăților întâmpinate în mediul de afaceri. Cifra de afaceri a crescut ușor cu 7%, datorită rezultatelor favorabile pe piață. Atât piața apelor minerale, cât și cea a băuturilor răcoritoare și a berii au înregistrat creșteri moderate. În ciuda creșterii prețurilor, care a exercitat o presiune suplimentară asupra puterii de cumpărare a consumatorilor, Romaqua Group a reușit să mențină un trend ascendent. Compania a absorbit parțial creșterea prețurilor materiilor prime și utilităților, pentru a minimiza impactul asupra consumatorilor.
Introducerea taxei SGR a reprezentat o provocare, impunând un cost suplimentar consumatorilor, dar Romaqua Group s-a aliniat eforturilor de protejare a mediului. În piața apelor minerale, s-a observat o creștere semnificativă a volumelor de apă minerală carbogazoasă, cu Romaqua Group având creșteri cel puțin la nivelul pieței globale. De asemenea, evenimentele estivale au contribuit la o revenire a pieței berii, care a urmat un trend ascendent, românii demonstrând un interes crescut pentru bere în ultimii 20 de ani.
Pentru anul 2025, Romaqua Group are în vedere consolidarea creșterilor de piață și continuarea investițiilor în noi capacități de producție, adaptate cerințelor pieței, precum și în domeniul protejării mediului, inclusiv prin producția de energie alternativă și acțiuni de protejare a zonelor de exploatare.
Principalele provocări pentru companie în acest an includ adaptabilitatea la schimbările neprevăzute, rezultând din incertitudinile politice și sociale din România, precum și securizarea informațiilor și datelor în condițiile unui risc informatic în creștere.
Investițiile demarate la finele anului trecut continuă în fabricile din Sebeș și Borsec, cu proiecte de investiții în capacități logistice și de producție, depășind 20 milioane de euro, derulate în parteneriat cu BT. Romaqua Group are peste 2.250 de angajați repartizați în 7 fabrici din Borsec, București, Bușteni, Sebeș și Stânceni, având în portofoliu mărci puternice precum apele minerale naturale Borsec și Stânceni, apa minerală naturală oligominerală Aquatique, băuturile răcoritoare Giusto, Giusto Natura și berile Albacher, Dorfer.
