România, pe ultimele locuri în Europa în privința cheltuielilor pentru publicitate online
Potrivit datelor prezentate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), mai puțin de 25% dintre companiile din România (22,8%), Polonia (23,2%) și Portugalia (23,6%) au utilizat publicitatea online în anul precedent. Aceste date sunt disponibile pentru 20 de state membre ale Uniunii Europene.
La nivelul Uniunii Europene, 32,6% dintre firme au recurs la publicitate plătită online în 2024, Malta înregistrând cel mai ridicat nivel de utilizare (60,4%), urmată de Finlanda (49,8%) și Cipru (49,4%).
Cea mai populară metodă de publicitate online pentru companii, utilizată de 76,8%, este analiza informațiilor despre vizualizările de conținut ale utilizatorilor pe paginile web. De asemenea, 44,3% dintre companii folosesc informațiile geografice de la adresele IP sau detaliile rețelei pentru a adapta conținutul în funcție de locația utilizatorului.
Publicitatea comportamentală este utilizată de 41,6% dintre companiile care plătesc pentru publicitate online, iar alte metode de publicitate orientată sunt folosite de 45,3% din firmele care investesc în publicitate online.
