România înregistrează o cădere de 70% în numărul de autoturisme electrice înmatriculate
Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut cu 24% în luna aprilie 2025, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior. Autoturismele full electrice au raportat o diminuare semnificativă de 70%, având o cotă de piață de doar 2,2%, conform datelor Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
În aprilie 2025, autoturismele au reprezentat aproximativ 83% din totalul înmatriculărilor, cu un volum de 9.910 de unități. Segmentul SUV a avut cea mai mare cotă de piață, de 53,9%, în scădere cu 14,8% față de luna aprilie a anului trecut. Clasa C a avut o cotă de 25,7% (-36,2%), iar Clasa B a reprezentat 14,1% (-22,4%).
Referitor la tipul de combustibil, autoturismele pe benzină au înregistrat o scădere de 44,3%, ajungând la o pondere de 24,8%, în timp ce motorizările pe motorină au scăzut cu 26,1%, cu o pondere de 9,5%. Pe de altă parte, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au raportat o creștere a înmatriculărilor de 10%, atingând o pondere de 28,8% din totalul pieței de autoturisme.
În luna aprilie, autoturismele full electrice au avut o cotă de 2,2%, comparativ cu 5,5% în aprilie 2024. Autoturismele plug-in hibrid au avut o cotă de piață de 5,4%, în creștere față de 3,3% în aprilie 2024. Cele mai vândute autoturisme 100% electrice în primele patru luni ale anului 2025 au fost: Dacia Spring – 1.022 de unități (-31,4% față de anul anterior), Tesla Model 3 (175 de unități) și Leapmotor T03 (134 de unități).
Pe segmentul autoturismelor plug-in, cele mai bine vândute modele au fost Ford Kuga (199 de unități), Volkswagen Golf (177 de unități) și Mercedes Benz GLC (130 de unități). În ceea ce privește autoturismele hibride, Dacia Duster a fost lider cu 1.124 de unități, urmată de Toyota Corolla cu 995 de unități și Toyota RAV4 cu 932 de unități.
În aprilie 2025, vehiculele comerciale ușoare și minibus au înregistrat o scădere de 31,6% comparativ cu aprilie 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus au avut o diminuare de 33%. Totodată, înmatriculările de vehicule comerciale grele și bus au scăzut cu 33,4%, iar vehiculele comerciale grele peste 16 tone și autotractoarele au raportat un recul de 24%.
În primele patru luni din 2025, vehiculele comerciale electrice au atins un volum de 281 de unități, comparativ cu 230 de unități în aceeași perioadă a anului trecut.
