România înregistrează cea mai abruptă scădere a pieței auto din Europa
Piața auto din Europa a revenit pe creștere în luna mai 2025, după contracția din aprilie, însă România se află pe o traiectorie descendentă, înregistrând cea mai puternică scădere a înmatriculărilor de autoturisme în ritm anual din Europa. Conform datelor furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), România a raportat o contracție de 32,7% în luna mai, comparativ cu aceeași lună a anului trecut.
În luna mai 2025, au fost înmatriculate doar 10.521 autoturisme în România, față de 15.643 autoturisme în luna similară a anului anterior. În contrast, piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 1,6% în ritm anual, cu 926.582 de autoturisme înmatriculate.
Piața auto din Uniunea Europeană a totalizat 1,11 milioane de autoturisme înmatriculate în luna mai, arătând o creștere de 1,9% comparativ cu mai 2024. Totuși, marile piețe din UE au avut performanțe mixte: înmatriculările au crescut în Spania cu 18,6% și în Germania cu 1,2%, dar au scăzut în Franța cu 12,3% și în Italia cu 0,1%.
Un alt aspect important este creșterea semnificativă a vehiculelor electrice, care au reprezentat 58,9% din autoturismele noi înmatriculate în luna mai 2025, față de 48,9% în luna similară a anului trecut. În rândul constructorilor auto generaliști, grupul francez Renault a înregistrat o creștere de 4,6% a înmatriculărilor, cu un total de 111.395 de autoturisme în Europa, în mare parte datorită mărcii Dacia, care a avut o creștere de 13,2%, ajungând la 49.415 unități.
În primele cinci luni ale anului, au fost înmatriculate în Europa 249.593 de autoturisme Dacia, ceea ce reprezintă o creștere de 1,8% în ritm anual, iar cota de piață a mărcii Dacia a ajuns la 4,5%.
