Revizuirea terminalului offshore pentru Petromidia a fost finalizată cu succes
Midia Marine Terminal (MMT), companie membră a Grupului KMG International, a finalizat recent o etapă esențială de revizie tehnică a terminalului marin offshore, asigurând astfel continuitatea operațiunilor de aprovizionare cu țiței a rafinăriei Petromidia și siguranța în operare.
„Lucrările efectuate, care au durat circa 10 zile, ne oferă toate garanțiile unei operări fără întrerupere a singurului terminal offshore din apele teritoriale românești. Acest activ joacă un rol important în aprovizionarea rafinăriei Petromidia, iar mentenanța echipamentelor este esențială pentru atingerea obiectivelor operaționale, în depline condiții de siguranță și protecție a mediului”, a declarat Mihai Brânzoi, Directorul General al Midia Marine Terminal.
Revizia a constat în înlocuirea a patru furtunuri plutitoare critice – două de 12 metri, primele conectate la terminal, care preiau întreaga mișcare a șirului flexibil în condiții variate de mediu sau de operare, și alte două furtunuri de circa 9 metri fiecare, ultimele din șir, conectate la manifoldul navelor. Furtunurile au fost realizate de compania japoneză Yokohama special pentru terminalul situat la 8,6 km în largul Mării Negre. O secțiune de furtun cântărește circa 5 tone, este prevăzută cu o carcasă dublă și poate suporta o presiune nominală de 19 bari, în timp ce terminalul operează la o presiune de 8 bari.
Pe parcursul lucrărilor, celelalte furtunuri au fost curățate de hidrocarburi, iar aproximativ o treime din echipamentele marine au fost testate pentru a verifica și garanta siguranța operațională. Legătura dintre terminal și nave este realizată prin două șiruri plutitoare de peste 250 de metri fiecare, respectiv două șiruri subacvatice de câte 33,5 metri fiecare. Revizia întregului terminal se face o dată la 8 ani, însă piesele supuse unui nivel crescut de stres mecanic, cum sunt furtunurile plutitoare, sunt înlocuite la fiecare 2 ani.
Peste 40 de persoane din cadrul MMT și Rominserv, contractorul general al Grupului KMG International (Rompetrol), au fost implicate în lucrările de mentenanță, care au fost finalizate conform graficului planificat, în ciuda condițiilor meteorologice dificile cauzate de vântul puternic. Pe tot parcursul reviziei, aprovizionarea cu materii prime a rafinăriei Petromidia nu a fost afectată, terminalul marin continuând operațiunile de descărcare pe un singur fir. În luna august, au fost descărcate cinci nave, cu un total de peste 400 de mii de tone de țiței, 80% din acesta provenind din Kazahstan.
Terminalul operat de MMT este de tip Single Point Mooring (sistem singular de legare) și este compus dintr-o parte statică, fixată de fundul mării printr-un sistem de ancore, și o a doua parte, la care se conectează nava, care poate gira liber în jurul părții statice, în funcție de vânt, curent și valuri. Debitul maxim de operare este de 7.000 m³/h, ceea ce permite descărcarea unei nave care transportă între 80.000 și 160.000 de tone în intervalul de 24-36 de ore.
